To spletno mesto uporablja piškotke. Z nadaljevanjem navigacije po tem spletnem mestu nam dovoljujete, da uporabljamo piškotke.

Preberite več o piškotkih

Želite preizkusiti točno določen model?

Izpolnite spodnji obrazec in izberite vozilo, ki ga želite preizkusiti. Vašo prošnjo bomo posredovali prodajnemu mestu po vašem izboru.

Zapri
Želite prejeti dokumentacijo o modelu iz prodajnega programa znamke Citroën ?

Izpolnite spodnji obrazec in izberite vozilo, za katero želite prejeti katalog. Na spodnjih zavihkih lahko najdete tudi cenik in tehnične podatke o željenem vozilu.

Zapri
Želite, da vam Citroën pošlje ponudbo?

Izpolnite spodnji obrazec in izberite vozilo, za katero želite prejeti ponudbo. Vašo prošnjo bomo posredovali prodajnemu mestu po vašem izboru.

Zapri

KONCEPTNO VOZILO C4 CACTUS AIRFLOW 2L: ZGOLJ 2 L/100 KM

Zgoščen promet v urbanem okolju, okoljevarstvene zahteve, gospodarski pritiski: dandanes je poraba goriva ena izmed največjih skrbi kupcev. Znamka CITROËN, ki je vselej zvesta svojim genom, se je tega novega izziva lotila s svojo kreativnostjo in tehnologijo, tako da bo na avtomobilskem salonu v Parizu javnosti predstavila konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L je kot pravi laboratorij idej tudi koncentrat tehnologij in strokovnega znanja, ki dokazujejo CITROËNOVO željo in sposobnost za razvoj inovacij z namenom uresničitve današnjih in prihodnjih ciljev avtomobilizma.

 

S konceptnim vozilom C4 Cactus AIRFLOW 2L znamka CITROËN ponuja vozilo, ki porabi zgolj 2 litra goriva na 100 kilometrov. To porabo goriva zgodovinskega pomena mu uspe zagotoviti po zaslugi:

  • optimizacije dizajna z izboljšanjem aerodinamike za 20 %,
  • manjšega kotalnega upora (pnevmatike Tall&Narrow),
  • ukrepov za zmanjšanje mase, s katerimi se je skupna masa vozila zmanjšala za 100 kg,
  • uvedbe tehnologije Hybrid Air, ki je pripomogla k 30 % znižanju porabe goriva.

 

 

Razvoj konceptnega vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L

Projekt C4 Cactus AIRFLOW 2L je potekal v okviru programa «Vozilo 2l/100 km» organizacije Plateforme de la Filière Automobile*, katerega cilj je bil poiskati konkretne rešitve z namenom zmanjšanja vpliva stroškov gospodinjstev za uporabo avtomobila in zmanjšati ekološki odtis, ki nastane med vožnjami z vozilom.

 

 

CITROËN se je odločil ta projekt razviti na osnovi novega modela C4 Cactus. S tem vozilom se je CITROËN odločil dati več veljave vsemu, kar je strankam danes zares pomembno: več dizajna, več udobja, več uporabne tehnologije in vse to po zmerni ceni. C4 Cactus je bil bolj kot katerokoli drugo vozilo primeren za ta še posebej ambiciozen podvig: izumiti tehnološki koncept z zelo nizko porabo goriva, ki je hkrati tudi zmogljiv in privlačen.

 

Konceptno vozilo CITROËN C4 Cactus AIRFLOW 2L

Izčiščen in gladek dizajn, pomembne tehnične izboljšave za zagotovitev nadzorovane mase, učinkovitih motorjev: že CITROËN C4 Cactus iz serijske proizvodnje se ponaša s pomembnimi aduti za znižanje porabe goriva.

S konceptnim vozilom C4 Cactus AIRFLOW 2L pa je CITROËN storil še en korak več.

 

  1. 1.    Optimalno izboljšana oblika karoserije zaradi aerodinamičnosti

V edinstvenem dizajnu vozila CITROËN C4 Cactus se prepletata estetski videz in funkcionalnost z združitvijo pretočnih površin in opaznih grafičnih elementov, ki služijo uporabnosti (zaščita z oblogami Airbumps in blatniškimi koši; prevoz predmetov na strešnih prtljažnih drogovih; svetloba po zaslugi velike panoramske steklene strehe).

 

Optimizacija aerodinamičnosti konceptnega vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L, ki je bila potrebna glede na model serijske proizvodnje, je privedla do sprememb in dodatne vgradnje nekaterih stilskih elementov:

 

  • Stilski deli s spremenljivo geometrijo:

 

  • Nov prednji odbijač ima tri krmiljene odprtine za dovod zraka, ki se odpirajo in zapirajo glede na način uporabe vozila, da zagotovijo optimalno stopnjo odprtosti zaradi hlajenja motorja in hkrati tudi pretoka zraka.
  • Na zadnji del vogalne stene so bili dodani premični bočni usmerniki zraka zaradi boljše razporeditve pretoka zraka okoli vozila.
  • Platišča imajo premične lopute, ki jih premika in krmili centrifugalna sila.

 

 

  • Stilski deli z nespremenljivo geometrijo:

 

  • Za vozilo so bile izbrane 19-palčne pnevmatike Tall&Narrow čisto zadnje generacije. Zelo ozke pnevmatike velikega premera izboljšajo energetski izkoristek vozila zahvaljujoč «ultra, ultra» nizkemu kotalnemu uporu (WBRR) in boljši aerodinamičnosti. S svojim velikim premerom, ki omogoča bolj učinkovito absorpcijo nepravilnosti cestišča, prispevajo tudi k udobju.
  • V blatniški koš je bila integrirana zračna zavesa «Air Curtain». Zahvaljujoč majhnim aerodinamičnim režam, ki so vertikalno razporejene na obeh skrajnih delih prednjega odbijača, se pretok zraka preusmeri vzdolž koles in s tem izboljša njegovo kroženje.
  • Spojler je bil podaljšan in v zadnji odbijač je bil integriran zračnik za bolj učinkovito usmerjanje pretoka zraka okoli vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L in s tem za zmanjšanje turbulence, ki negativno vpliva na uporni koeficient vozila.
  • Klasična vzvratna ogledala so nadomestile kamere za vzvratno vidljivost, ki so manjše in tanjše od ogledal, da čim manj vplivajo na kroženje zraka.
  • Celotno podvozje je aerodinamične oblike. Omogoča idealno kroženje zraka, pri tem pa prepreči kakršnekoli motnje, ki so povezane s sklopi, nameščenimi pod vozilom.
  • Aktualne luči za osvetlitev je nadomestil modul prednjih in zadnjih luči na diode LED. Njegova nizka poraba električne energije pripomore k prihranku pri energiji in posledično pri gorivu.

 

Omenjene spremembe je prepoznamo predvsem po njihovi barvi in materialih: oranžna barva poudarja vse aerodinamične dele in okrepi tehnološko dovršeni značaj konceptnega vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Začrtajo izrazit dizajn, katerega stilistični elementi delujejo v prid aerodinamike vozila, in s tem učinkovito zmanjšajo koeficient aerodinamičnega upora vozila za skupno 20 % boljšo aerodinamičnost kot pri vozilu serijske proizvodnje.

 

 

  1. 2.    Inovativni materiali za zmanjšanje mase

   

K 200 kilogramom, ki so bili prihranjeni pri vozilu C4 Cactus iz serijske proizvodnje v primerjavi z maso vozila CITROËN C4, je treba prišteti pri konceptnem vozilu C4 Cactus AIRFLOW 2L še dodaten prihranek 100 kg (vključno s pogonskim sklopom).

 

 

Sprva zmanjšanje mase delov zgradbe: dno karoserije konceptnega vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L ima integrirane nove materiale:

  • aluminij za zgornjo predelno steno, notranje vzdolžne nosilce in zadnji del poda,
  • jeklo z visoko mejo elastičnosti za prednji nosilni lok in pa tudi previsni pod,
  • kompozitni materiali za prednji del poda.

Novi materiali so strukturirani. Prispevajo k absorpciji energije v primeru trčenja in s tem zadostijo najstrožjim zahtevam z vidika mehanske odpornosti.

Za zgradbo podvozja iz več materialov je bilo treba razviti specialne in inovativne tehnike spajanja s področja avtomobilizma. Deli zgradbe iz kompozitnih materialov so neobhodno potreben vmesni člen za zmanjšanje mase vozil prihodnosti. Njihova proizvodnja v velikih količinah dandanes predstavlja enega od tehnoloških in industrijskih izzivov avtomobilskega sektorja.

 

Poleg strukturalnih delov zgradbe so bili čisto vsi sestavni deli vozila deležni poglobljenih delovnih postopkov za zmanjšanje mase konceptnega vozila C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Izbrani so bili lahki in zmogljivi materiali:

  • Kompozitni materiali na osnovi karbonskih vlaken so bili uporabljeni za obese sistema vzmetenja, prtljažna vrata, zadnjo sedežno klop, bočne dele karoserije, streho, prečne nosilce strehe, blatnike in vrata. Teksturiran videz karbonskih vlaken na spodnjih delih karoserije, blatniških koših in spodnji površini prednjega odbijača poudari njihov mat videz, tako da so poleg kontrastne biserne barve delov v neposredni okolici še bolj izpostavljeni.
  • Aluminij je uporabljen za most motorja. Pokrov motornega prostora je ohranil sestavo serijskega vozila C4 Cactus, pri katerem je že tako ali tako iz aluminija.

Z uporabo teh materialov, ki imajo veliko nižjo prostorninsko gostoto (2700 kg/m3 pri aluminiju in približno 1200 kg/m3 pri karbonskih vlaknih v primerjavi s 7800 kg/m3 pri jeklu), je bilo možno občutno zmanjšati končno maso vozila.

 

In ker vsak gram šteje, se je CITROËN prav tako odločil uporabiti:

  • nove postopke za zmanjšanje debeline cevi in skodelic izpušne linije, ter s tem zmanjšati maso,
  • prosojen polikarbonat za panoramsko stekleno streho. Ta material je še lažji od večslojnega stekla, ponaša pa se z enakimi lastnostmi z vidika toplotne in zvočne izolacije ter filtriranja ultravijoličnih žarkov,
  • karbonska vlakna za obloge Airbump® zaradi zmanjšanja mase in hkrati ohranitve njihovih tehničnih lastnosti.

 

 

3. Tehnologija Hybrid Air, poraba zgodovinskega pomena

Zahvaljujoč motorjem najnovejše generacije z nizko prostornino, ki ustrezajo prihodnjemu ekološkemu predpisu Euro 6, se lahko CITROËN C4 Cactus iz serijske proizvodnje že sedaj pohvali z eno izmed najnižjih porab goriva v njegovem tržnem razredu: emisije CO2 od 82 g dalje in poraba goriva zgolj 3,1 l/100 km.

 

Konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L pa je storilo še en korak več s pridobitvijo pogonskega sklopa Hybrid Air. Tehnologija, ki jo je skupina PSA PEUGEOT CITROËN predstavila januarja 2013 na avtomobilskem salonu v Ženevi 2013 skupaj z vozilom CITROËN C3, je osnovana na kombinaciji več preverjenih sistemov in tehnologij: trivaljni bencinski motor PureTech, sistem skladiščenja energije v obliki stisnjenega zraka, sestav dveh motorjev-hidravličnih črpalk in samodejni menjalnik s planetnim gonilom. Celoten sistem krmili nadzorna enota, ki upravlja voznikove ukaze na način, da prilagaja energetsko porabo.

 

Na voljo so trije načini delovanja:

  • način delovanja na zrak (nične emisije), pri katerem bencinski motor z notranjim zgorevanjem nadomesti motor na stisnjen zrak;
  • način delovanja na bencin, pri katerem deluje samo motor z notranjim zgorevanjem;
  • kombinirani način delovanja, ki združuje moč motorja z notranjim zgorevanjem in moč stisnjenega zraka.

 

Konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L ima dve posodi za stisnjen zrak iz kompozitnega materiala, ki sta nameščeni v zadnjem delu vozila.

 

Motor PureTech 82, ki je bil sicer že na voljo za vozila serijske proizvodnje, je bil deležen dodatne optimizacije, da se prilagaja novemu hibridnemu pogonskemu sklopu. Izgube zaradi trenja, ki predstavljajo 20 % porabljene moči motorja, so bile zmanjšane zahvaljujoč uporabi obloge Diamond Like Carbon, zmanjšanju mase premičnih delov in uporabe ležaja za vodenje vrtljivih delov. Omenjenim izboljšavam se pridružuje še uvedba novih ležajnih blazinic iz polimerov in olja z zelo nizko stopnjo viskoznosti. V povezavi z optimizacijo izkoristkov zgorevanja se je splošni izkoristek motorja tako izboljšal za 5 %.

 

Združitev motorja PureTech 82 in tehnologije Hybrid Air za konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L je pripomogla k zmanjšanju porabe goriva za 30 % in je občutno prispevala k izdelavi vozila, ki porabi 2 l/100 km hkrati pa ima skoraj enake dinamične zmogljivosti kot PureTech 110.

 

 

Konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L za zgolj 2 l/100 km

Kombinacija omenjenih tehnoloških dosežkov je privedla do porabe goriva 2 l/100 km in odprla možnosti za znižanje porabe goriva pod to mejno vrednosti tudi za vozilo, kot je C4 Cactus, v kratkoročnem obdobju.

 

Ta poraba goriva zgodovinskega pomena je rezultat:

  • optimizacije dizajna z izboljšanjem aerodinamike za 20 %,
  • zmanjšanja kotalnega upora (pnevmatike Tall&Narrow),
  • ukrepov za zmanjšanje mase, s katerimi se je skupna masa vozila zmanjšala za 100 kg,
  • uvedbe tehnologije Hybrid Air, ki je pripomogla k 30 % znižanju porabe goriva.

 

Konceptno vozilo C4 Cactus AIRFLOW 2L je koncentrat tehnologij in strokovnega znanja, ki dokazujejo CITROËNOVO željo in sposobnost za razvoj inovacij z namenom uresničitve današnjih in prihodnjih ciljev avtomobilizma.

 

 

TEHNIČNI PODATKI

Masa praznega vozila: 865 kg

Dolžina: 4156 mm

Širina: 1729 mm

Višina: 1487 mm

Površina upora (SCx): izboljšana za 20 %

Pogonski sklop Hybrid Air v kombinaciji z motorjem PureTech 82 S&S

Pnevmatike: Michelin 155/70/R19

 

 

Top