To spletno mesto uporablja piškotke. Z nadaljevanjem navigacije po tem spletnem mestu nam dovoljujete, da uporabljamo piškotke.

Preberite več o piškotkih

PREUSMERITEV SEKUND

NOVI CITROËN BERLINGO: SAGA SE NADALJUJE

Znamka Citroën je z oblikovno prenovo Berlinga sprožila evolucijo zares prave legende avtomobilskega segmenta družinskih enoprostorcev, ki ga je pred 22 leti tudi sama ustanovila

Leta 1996 je Citroën ustanovil avtomobilski segment družinskih enoprostorcev, danes pa nam razkriva svojega prenovljenega Berlinga. Tretja generacija modela nadaljuje s sago nekonvencionalne, enostavne in funkcionalne oblike karoserije, ki je z leti prestala številne inovacije in postala vzornik z vidika "praktičnih rešitev" ter nepogrešljivi partner za vse prostočasne dejavnosti in vseh družin. Novi Berlingo se spreminja skladno z najnovejšimi Citroënovimi modeli. Zaradi svojega dizajna in udobja je postal bolj moderen, hkrati pa je pridobil bolj svež videz in več priročnih funkcij, ki so temu legendarnemu modelu že tako ali tako prinesle obilo uspeha, da je bil prodan v že več kot 1,7 milijonov primerkih. Prisvojil si je tudi vse prepoznavne elemente Citroënovega stila in novo morfološko zgradbo, ki mu zagotavlja trpežen in hkrati gostoljuben videz. Novi Berlingo je poleg tega še okrepil vse svoje prednostne lastnosti z vidika modularnosti in prostorne notranjosti, da lahko vsakodnevno ponudi čim bolj enostavno rabo (3 individualni zadnji sedeži s povsem enostavnim preklopom, raven pod do preklopnega sedeža prednjega sopotnika, 2,70 metrov dolžine za nakladanje,100 litrov dodatne prostornine v prtljažniku). Seveda je vozilo povsem v trendu s svojim časom, saj je pridobilo novo konstrukcijsko osnovo in je opremljeno z 19 tehnologijami za pomoč pri vožnji in s 4 tehnologijami za vzpostavitev povezave, motorji zadnje generacije, kot je na primer novi dizelski motor BlueHDi 1.5 ali pa samodejni menjalnik EAT8, in pa tudi udobno podvozje. Novi Citroën Berlingo, ki bo odslej na voljo v dveh izvedenkah, M (4,40 m) in XL (4,75 m), obe s 5 in 7 sedeži, bo premierno na svetu predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi, njegovo trženje pa bo steklo v drugi polovici leta 2018.

NOV OPUS AVTOMOBILSKE LEGENDE

Znamka Citroën je z oblikovno prenovo Berlinga sprožila evolucijo zares prave legende avtomobilskega segmenta družinskih enoprostorcev, ki ga je pred 22 leti tudi sama ustanovila. Model si je do danes prisvojil tako vzoren položaj, da je v nekaterih državah postal merilo za definiranje njegovega segmenta, skoraj tako kot frižider (po registriranem imenu znamke Frigidaire). Kot glavni akter svojega avtomobilskega segmenta je skozi leta predstavil številne inovacije, s katerimi je odstopal od tekmecev in postal vzornik z vidika vsestranske uporabnosti in priročnosti, na primer z uvedbo treh individualnih zadnjih sedežev, večfunkcijske strehe Modutop® ali dvižnega zadnjega stekla. V tem času je prestal mnoge prenove, v okviru katerih je pridobil več stila, udobja in voznih lastnosti na ravni limuzine za daljša potovanja. Njegov uspeh iz leta v leto narašča do te mere, da je bilo v letu 2017 proizvedenih največ osebnih in gospodarskih izvedenk Berlinga 2. generacije, ki je bila lansirana leta 2008. Po že tako rekordnem letu 2016 je bilo lansko leto namreč proizvedenih več kot 165.000 primerkov. Kot najbolje prodajani Citroënov model leta 2017 v skoraj 17 državah, je Berlingo danes drugi najbolje prodajani Citroënov model tik za vozilom C3. V Evropi je drugi najbolje prodajani družinski enoprostorec, v segmentu lahkih gospodarskih vozil pa vsako leto zaseda mesto med prvimi tremi. Od začetkov prodaje v letu 1995 so skupno proizvedli že več kot 3,3 milijone primerkov.

 

S tretjo generacijo modela Berlingo, ki je namenjena fizičnim osebam, nam Citroën danes razkriva enega najpomembnejših modelov znamke in v njegovem avtomobilskem segmentu. Ta večno moderen model predstavlja pameten nakup za družine ali starejše, ki v njem najdejo idealnega partnerja za svoje aktivno življenje s številnimi podobami. Tovrstni kupci so privrženi nekoliko drugačnim, simpatičnim in nebahavim avtomobilom ter prvenstveno iščejo dovolj prostora, praktičnosti in enostavne funkcije, pri tem pa pričakujejo več dizajna, udobja in modernosti. Novi Citroën Berlingo se kot zvest predstavnik slogana znamke "Inspired by You" na njihova pričakovanja odziva z dizajnom in udobjem.

Citroën Berlingo izhaja iz dolgoletnega prodajnega programa, katerega začetki segajo natanko na sredino 20. stoletja, v leto 1950!

 

1950 – MALI FURGON CITROËN 2 CV

2CV

Leta 1950 je bil kultni model 2 CV predstavljen v izvedenki "mali furgon". Mali kompaktni furgon s pogonom na prednji kolesi je svoje prve metre prevozil z vsemi aduti praktičnega in varčnega modela, ki je v svoji kategoriji požel enega največjih uspehov 20. stoletja. Model se je v zgodovino zapisal kot prvi mali furgon serijske proizvodnje s pogonom na prednji kolesi.

Že ob ustanovitvi svoje znamke v zgodnjih letih 1920 je André Citroën spoznal koristi pestrega izbora vozil, od čistokrvnih in trpežnih gospodarskih vozil vse do luksuznih petvratnih limuzin, zato je znamka v drugi polovici 20. stoletja to načelo zagrabila z vsemi štirimi.

V obdobju njegove proizvodnje, od marca 1951 do marca 1978, je bilo sestavljenih 1.246.335 primerkov, s čimer je postal kultni model, cenjen med zbiratelji po celem svetu. Poudariti velja, da je od prihoda na trg nenehno pridobival novo opremo. Od sredine 50 let prejšnjega stoletja dalje so imeli razni dobavitelji v svoji ponudbi dodatno opremo, s katero je mali dostavnik 2 CV postal zakoniti prednik družinskih enoprostorcev. Citroënova tovarna Forest v Belgiji je lansirala celo serijsko izvedenko, ki so jo poimenovali "Week-end". To je preprosto prednik Berlinga!

 

1978 – CITROËN ACADIANE

 

Leta 1978 je model Acadiane nasledil malega furgona 2 CV. To ni dejansko nič drugega kot njegov oblikovno prenovljen predhodnik s prednjim delom vozila Dyane. Njegova proizvodnja je trajala devet let in kot prvi je imel v ponudbi izvedenko na utekočinjen naftni plin, malce pred koncem proizvodnje leta 1987. Skupno je bilo sestavljenih 235.393 primerkov. Poudariti velja, da je bila za države Beneluksa na voljo izvedenka "Mixta", ki je nasledila izvedenko "Week-end" na platformi vozila 2 CV, za italijansko tržišče pa je bila na voljo še izvedenka "Oasis", to je bil skoraj že avtodom!

 

1984 – CITROËN C15

C15

Za manjšimi dvovaljnimi motorji vozil 2 CV in Acadiane je leta 1984 uvidel luč sveta povsem nov model C15 z vodno hlajenim štirivaljnim motorjem. Model, ki je izšel iz vozila Visa iz leta 1978, je imel izjemno dolgo kariero in so ga proizvajali vse do leta 2006, se pravi še deset let po lansiranju Berlinga! Zaradi izjemne vzdržljivosti in stabilnosti je v svojem segmentu zaslovel kot prava zvezda, za še bolj uspešno prodajo pa je poskrbel tudi dizelski motor, ki ga je imel v svoji ponudbi. V obdobju 22 let je bilo izdelanih 1.181.471 primerkov tega modela, ki je s tem skoraj dosegel enake rezultate kot mali furgon 2 CV v 37 letih. Leta 1986 je konceptno vozilo " Aventure" na osnovi modela C15 napovedovalo prihod družinskega enoprostorca! C15 je bil poleg tega tudi neke vrste testni poligon za električni pogon, s prvim tovrstnim primerkom, predstavljenim julija 1987 in zatem še s serijsko različico, ki je bila na voljo od oktobra 1990 dalje. Izdelali so približno šestdeset primerkov te izvedenke. Podjetje Dangel je med leti 1991 in 1993 ponujalo predelavo v izvedenke na štirikolesni pogon. Septembra 1991 je vozilo C15 "Familiale" s svojo zadnjo sedežno klopjo že napovedalo možnosti za vsestransko uporabo Berlinga prihodnosti. C15 je bil od leta 1996 na voljo tudi z dvema vrstama goriva v kombinaciji z naravnim zemeljskim plinom. Pogon na utekočinjen naftni plin pa je bil takrat na voljo kot opcija in ne kot serijska različica iz kataloga.

 

1996 – CITROËN BERLINGO 1. generacije

BER1GEN

Proti koncu 20. stoletja pa se je zgodila prava revolucija s prvo generacijo modela Berlingo, predstavljeno julija 1996, ki je ponovno spreobrnila ustaljene zapovedi in ponudila številne inovacije. Novi Citroën s številnimi podobami, nekje na pol poti med petvratno limuzino in enoprostorskim vozilom, ki je bil namenjen družinam in prostočasnim dejavnostim, so utemeljeno poimenovali Multispace in je takoj po lansiranju požel velik tržni uspeh. Zanj so se zanimali vsi tisti, ki so namesto petvratne limuzine iskali bolj prostoren in modularen model, vendar hkrati manjšega od enoprostorskega vozila. Tako je na avtomobilskem trgu nastal nov segment družinskih enoprostorcev. Prvo generacijo modela Berlingo še vedno proizvajajo za nekatera tržišča (Argentina, Brazilija). Do danes je bilo sestavljenih že 1.200.000 primerkov. Njegova najpomembnejša izvirnost je dejstvo, da prvič v zgodovini model ni bil izpeljan iz petvratne limuzine, temveč je nastal kot prava svojstvena kreacija. Njegovo lansiranje leta 1996 je bila tudi priložnost za predstavitev izvirnih različic, kot na primer Berlingo Grand Large ali pa konceptni vozili Plage oziroma Berlingo Bulle, o katerem ni moč govoriti brez omembe modela 2 CV!

Leta 1997 je Citroën po navdihu vzdržljivostnih relijev z modelom 2 CV iz začetka sedemdesetih let organiziral vzdržljivostni reli Pariz-Samarkand-Moskva, ki ga je z Berlingom zaključilo 198 mladih Evropejcev.

Tako kot model C 15 je bil tudi Berlingo na voljo z raznimi vrstami pogona: naravni zemeljski plin, utekočinjeni naftni plin, električni pogon, 4x4 ...

1999: Na avtomobilskem salonu v Ženevi je bilo predstavljeno eksperimentalno vozilo Berlingo Dynavolt z nizko stopnjo onesnaževanja, saj je imelo hkrati vgrajen elektromotor in motor z notranjim zgorevanjem s pogonom na utekočinjeni naftni plin.

Leta 2000 je Berlingo pridobil Modutop, priročen sistem za odlaganje, s katerim je možno maksimalno izkoristiti prostor v potniški kabini, leta 2002 pa je prestal temeljito oblikovno prenovo, vključno na prednjem delu in tudi armaturni plošči. Leta 2003 je bil za izvedenko XTR na voljo še "štirikolesni pogon".

 

2008 – CITROËN BERLINGO 2. generacije

BER2GEN

V maju 2008 je luč sveta ugledal novi Berlingo, ki je tako kot vse generacije poprej ponudil še več nove opreme, na primer tri individualne zadnje sedeže, dvižno zadnje steklo in novi Modutop.

Leta 2009 je bila predstavljena izvedenka Grip Control s pogonom za vse razmere. Leta 2013 je bil predstavljen Berlingo na električni pogon.

Spomladi 2015 se je Berlingo na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil v polepšani različici. Nekaj dni pred lansiranjem serijske izvedenke se je javnosti predstavil v konceptni različici "Mountain Vibe Concept" prežeti z optimizmom in energijo in opremljeni s posebnimi ojačitvami na karoserijskih delih in dodatno opremo, ki je omogočala pobeg v naravo, premagovanje najrazličnejših terenov in vzpone na vse vrhove.

Leto kasneje, se pravi 2016, je Citroën v počastitev 65. obletnice malega furgona 2 CV in 20. obletnice modela Berlingo za slavno trgovino Colette hkrati zasnoval dva edinstvena primerka: mali furgon 2 CV Colette in Berlingo Colette, ki sta od nastanka dalje pravi zbirateljski hit!

Marca 2017, po več kot 2,9 milijonov sestavljenih primerkov od lansiranja prve generacije leta 1996, se je izbor vozil Berlingo še povečal, ko je Berlingo Multispace pridobil izvedenko E-Berlingo Multispace, se pravi na električni pogon, ki je dopolnil Citroënovo ponudbo gospodarskih vozil E-Mehari in E-Berlingo. 

 

2018 – CITROËN BERLINGO 3. generacije

Novi Berlingo OV, ki vam ga danes razkrivamo, bo javnosti premierno na svetu predstavljen v začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi, njegovo trženje pa bo steklo v drugi polovici leta 2018 (odvisno od države).

 

ODLOČEN ZNAČAJ: NOVA MORFOLOŠKA ZGRADBA IN STILSKE ZAPOVEDI NOVEGA CITROËNA

Novi Citroën Berlingo je odslej še bolj moderen ter se ponaša z bolj trpežno in impozantno držo pravega pustolovca, pri tem pa ni izgubil svežih in svojstvenih značajskih potez:

  • Drugačna morfološka zasnova z naprej pomaknjenim vetrobranskim steklom ter višjim in krajšim prednjim sklopom, zlasti po zaslugi vgradnje konstrukcijske osnove EMP2, ki je omogočila krajši prednji previs.
  • Prednji del odraža identiteto znamke Citroën prek dvostopenjskih luči in prednjih meglenk z zaobljenimi robovi in možnostmi za individualizacijo podobe.
  • Tekoče linije karoserije poudarjajo dodelane bočne stranice, zaščite Airbump® na spodnjem delu vrat oziroma zadnji del strehe, ki navda obliko karoserije z več dinamičnosti.
  • Nenasičena notranjost je v duhu znamke Citroën, saj vsebuje izčiščeno armaturno ploščo in različne kombinacije notranjosti.
  • Možnosti za individualizacijo podobe s paketom XTR in barvnimi dodatki.
  • Dve izvedenki, M in XL dolžine 4,40 m in 4,75 m, ki bosta na voljo s 5 in 7 sedežnimi mesti.

 

VEČ INTELIGENTNIH SISTEMOV ZA BOLJ ENOSTAVNO RABO IN VEČ DOBREGA POČUTJA V VOZILU
Novi Citroën Berlingo bo izkoristil vse svoje odlike in ponudil najboljšo kombinacijo sistemov za poenostavitev bivanja:

  • Izjemna modularnost s tremi individualnimi zadnjimi sedeži, ki jih je možno enostavno preklopiti z enim samim pritiskom na stikala Magic flat®* v prtljažnem prostoru. V kombinaciji s sedežem prednjega sopotnika, ki ga je prav tako možno preklopiti, pridobimo popolnoma raven pod in izjemno dolžino nakladalnega poda, ki lahko pri izvedenki M doseže 2,70 m, pri izvedenki XL pa 3,05 m.
  • Dvoja široka bočna drsna vrata, v katerih se nahajajo električno pomična stekla.
  • Za 100 litrov večji prtljažnik, katerega prostornina lahko pri izvedenki M doseže 775 litrov, in do katerega je možno enostavno dostopiti prek dvižnega zadnjega stekla in police za prtljago z dvema položajema.
  • Številčnejša in bolj priročna odlagalna mesta, kot na primer večfunkcijska streha Modutop® nove generacije, nudijo več svetlobe oziroma edinstveni predal za drobnarije Top Box po zaslugi tehnologije Airbag In Roof.

Poleg naštetega je novi Citroën Berlingo postal še bolj zmogljiv, saj je pridobil:

  • konstrukcijsko osnovo EMP2 za prednji sklop, ki mu je omogočila večjo okretnost (električni servovolan, premer obračalnega kroga), optimalno zmanjšanje mase in dostop do najnovejših sistemov za pomoč pri vožnji, zadnji sklop pa je bil povzet od prejšnje različice, tako da zagotavlja visoko dovoljeno obremenitev in isto širino med blatniškima košema.
  • 19 tehnologij za pomoč pri vožnji, kot na primer barvni prosojni zaslon v višini oči, prilagodljivi tempomat, električna parkirna zavora, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji/Top Rear Vision, sistem za izboljšano vlečno moč (Grip Control) s pomočjo pri spustu po strmini (Hill Assist Descent) ali sistem za nadzor stabilnosti vlečne kljuke.
  • 4 tehnologije za vzpostavitev povezave, kot sta CITROËN Connect Nav ali brezžično polnjenje pametnega telefona.      
  • Podvozje, ki je bilo deležno najboljšega strokovnega znanja znamke Citroën s področja udobja.
  • Pester izbor zmogljivih motorjev, kot na primer novi BlueHDi 1.5 ali samodejni menjalnik EAT8 in PureTech 1.2.  

*Individualni preklopni sedeži bodo na voljo od lansiranja dalje, stikala Magic flat® bodo na voljo spomladi 2019.

 

Top