PREUSMERITEV SEKUND

11 KLJUČNIH IZRAZOV, KI JIH DOBRO POZNATI

 

Ali poznate dvojno opredelitev WRC? Ali kaj je shakedown? Ali veste, kaj je servisni park? Oglejte si naš izbor ključnih fraz, da boste bolje razumeli WRC.

Glossaire10_625x349

FLEXI SERVICE

Postopek v času 40min namenjen servisiranju ob koncu dneva, omogoča ekipam dovolj dolgo obdobje za delo na enem avtomobilu za drugim, v nasprotju z izvajanjem dela na dveh avtomobilih hkrati. To jim omogoča, da učinkovito razporedijo vse mehanike, ki jim je dovoljeno, da delajo na avtu (največ osem za ekipo dveh avtomobilov za Citroën Total World Rally Team)..

ZAPISKI/OPOMBE

To so zapiskih v kodah, ki jih uporabljajo posadke za opisovanje značilnosti etap tekmovanja, ki potekajo med tekmovalnim vikendom. Med spoznavanjem etap voznik svojemu sovozniku narekuje vse pomembne podatke o poti, pri čemer uporablja izraze in jezik, ki so zanje značilni. Sovoznik zapiše ta navodila v zvezek. Med dirko sovoznik nato prebere skripte vozniku, da se lahko bolje orientira in vozi čim hitreje.
Glossaire12_625x349
Glossaire2_625x349

SAFETY CREWS (varnostna posadka)

Na štirih tekmovanjih na asfaltni podlagi, vključenih v koledar WRC (Monte-Carlo, Korzika, Nemčija in Katalonija), prednostne posadke podpira varnostna posadka, ki je na splošno sestavljena iz nekdanjih voznikov in sovoznikov. Oboroženi s kopijo zapisnikov o posadki, za katero delajo, dokončajo etape pred tekmovalci in poročajo o vseh spremembah na površini ceste in pogojih, ki so se zgodili od objave. Enako vlogo opravijo med prvo in drugo vožnjo na etapah med dirko.

SERVISNI PARKING

To je prostor, kjer različne tekmovalne ekipe postavijo svoje tehnične in gostinske objekte. V ta prostor se tudi vračajo vozila med rednim intervali v posameznih etapah, da zamenjajo pnevmatike, preverijo različne nastavitve vozila in opravijo mehanična popravila. Čeprav lahko posadke opravljajo svoje delo na tekmovalnem vozilu z opremo in orodji, ki so na voljo v prostoru, zunanja pomoč preko meja servisnega parka ni dovoljena. Danes je običajno na rally tekmovanju samo en servisni park. Običajno imajo servisne ekipe zjutraj pred pričetkom dirke 15 minut časa za servisne priprave vozila, in potem kasneje na polovici tekmovanje, ponovni 40-minutni servisni postanek in zvečer, po končani tekmi, še 45 minut za servisna popravila vozila. Samo mehaniki, ki nosijo poseben trak na rokavih lahko delajo na avtomobilih (kar je max 4 na vozilo).
Glossaire6_625x349
Glossaire4_625x349

POWER STAGE

Ta izraz opisuje eno etapo rallya, običajno zadnjo fazo in se predvaja v živo na televiziji, v kateri se bonus točke dodeli vodilnim posadkam. Najhitrejši voznik osvoji pet točk, drugo uvrščeni prejme štiri točke in tako naprej, do petega najhitrejšega voznika, ki doseže eno točko.

RALLYE 2

Ekipa, ki je bila prisiljena umakniti z dirke v enem dnevu, se lahko znova pridruži rallyu naslednji dan, potem ko prejme sedemminutno kazen za vsako zamujeno etapo (ali 10 minut kazni, če se umik iz dirke zgodi v zadnji etapi).
Glossaire11_625x349
Glossaire3_625x349

IZVIDNICA (RECCE)

V torek in sredo pred vsakim rallyjem, posadke opravijo izvidnico, bolj splošno znano kot “recce”. Posadke v roku dveh dni prevozijo dvakrat vse etape tekmovanja v nadgrajenem avtomobilu (kletka, vzmetenje, zavore itd.) z zmanjšano hitrostjo (največ 80 km / h), med katerim lahko beležijo značilnosti ceste, ovinek za ovinkom.

SHAKEDOWN

To je izraz, ki opisuje testno seanso, organizirano v četrtek pred začetkom rallya. Faza poteka na cestah, ki naj bi bile podobne tistim, po katerih se vozi med tekmovanjem. Vse posadke morajo opraviti vsaj tri vožnje na posamezni etapi.
Glossaire1_625x349
Glossaire5_625x349

ETAPA

Ta izraz se uporablja za opis odsekov ceste, ki so zaprti za širšo javnost, kjer posadke tekmujejo med seboj, da bi poskusile določiti najhitrejši čas, s po dve ali tri-minutne intervale. Za prehode med različnimi odseki, ki so časovno razporejeni, posadke uporabljajo tako imenovane sektorje odprtih javnih cest, kjer pa morajo spoštovati lokalne predpise in predpise cestnega prometa. Spoštovati pa morajo tudi časovne omejitve, ki so določene za posamezen odsek. Če se pridejo na cilj predčasno ali prepozno, se ekipa dodelijo kazenske točke. Rally je torej serija časovno omejenih in cestnih odsekov, končno stanje pa se določi tako, da se seštejejo časi, dosežen na posameznih časovno omejenih etapah, in časovnih kazenskih pribitkov.

SUPER SPECIAL ETAPA

To so etape s kratkimi časovnimi omejitvami, ki se pogosto odvijajo v mestnih središčih na začetku rallyja, z namenom, da se dirko približa različnim oboževalcem, ki redno spremljajo tekmovanja.
Glossaire9_625x349
Glossaire8_625x349

WRC

Ta izraz se nanaša tako na prvenstvo, na »svetovno prvenstvo v rallyu« in na avtomobile, ki jih vozijo v seriji, »World Rally Cars«. Najbolj prefinjene avtomobile, ki se uporabljajo pri rallyju WRC poganja 1,6-litrski turbo motor, ki razvije skoraj 400 konjskih moči in tehta samo 1,190 kg. Opremljeni so s polavtomatskim, sekvenčnim menjalnikom in so opremljeni z bistvenimi aerodinamičnimi lastnostmi.
Top