PREUSMERITEV SEKUND

Novi C4 X

Citroën ponosno razkriva svojo novo alternativo klasičnim modelom petvratnih limuzin in SUV-jev srednje velikosti, ki je elegantna, privlačna in hkrati še cenovno dostopa.

Novi C4 X in novi ë-C4 X združujeta eleganco silhuete fastback, moderno držo SUV-ja in s 4,60 metri dolžine tudi brezčasno fineso prostornega vozila s štirimi vrati.

  • Citroën nam razkriva svojo novo alternativo klasičnim modelom petvratnih limuzin in SUV-jev srednje velikosti, ki je elegantna, privlačna in hkrati še cenovno dostopa.
  • Novi C4 X in novi ë-C4 X združujeta eleganco silhuete fastback, moderno držo SUV-ja in s 4,60 metri dolžine tudi brezčasno fineso prostornega vozila s štirimi vrati.
  • Najnovejša ponudba našega izbora vozila bo občutno prispevala k rasti prodaje znamke Citroën na mednarodnih trgih, zlati na Bližnjem vzhodu in v Afriki.
  • C4 X in ë-C4 X ponujata možnosti za vzpostavitev povezave zadnje generacije prek intuitivnega vmesnika za informacije in razvedrilo MyCitroën Drive Plus, ki je bil prvič predstavljen z novim Citroënom C5 X.
  • Pripomogel bo tudi k hitrejšemu energetskemu prehodu, kar zlasti velja za ë-C4 X, zapeljivo kombinacijo dizajna, udobja in prostorne notranjosti, s povsem električnim pogonom in ničnimi emisijami, s čimer se ne more primerjati nihče drug na trgu.
  • ë-C4 X ponuja do 360 kilometrov dosega po ciklu WLTP po zaslugi električnega motorja s 100 kW in 136 konjskimi močmi pa tudi zavoljo hitrega polnjenja z enosmernim tokom s 100 kW, pri katerem lahko v 10 minutah pridobimo do 100 kilometrov dosega.
  • Idealna sta za uporabnike, ki jim veliko pomeni prostorna notranjost in brezskrbne vozniške izkušnje. Ponujata namreč obilo prostora v predelu kolen v drugi vrsti sedežev, velik prtljažnik s 510 litri prostornine in električni motor, s katerim je možno 24 ur na dan, vse dni v tednu zapeljati v urbane predele povsem neslišno in brez vsakršnih tresljajev.
  • Od drugih izstopata s svojim bivalnim udobjem po zaslugi ekskluzivnega programa Citroën Advanced Comfort, zlasti s sedeži Advanced Comfort in vzmetenjem Citroën Advanced Comfort®.
  • Na paleti razpoložljivih motorjev (odvisno od tržišča) so trije bencinski motorji Citroën PureTech in en dizelski motor za različico C4 X, ter 100 % električni motor za ë-C4 X, s čimer bo na številnih evropskih trgih veljal za ekskluzivno ponudbo.

 

Citroën nam danes razkriva C4 X in električni ë-C4 X, ki nosita v sebi eleganten koncept, zasnovan za kupce, ki iščejo privlačno alternativo dvoprostorskim vozilom in modelom SUV v osrčju trga vozil srednje velikosti.

noviC4X_1 

Stilska zasnova modelov ë-C4 X in C4 X gre po stopinjah Citroëna C5 X in izpodbija tradicionalne kompaktne različice karoserije, da bi kupcem ponudila nekaj inovativnega in edinstvenega: v njuni oblikovni zasnovi, v kateri se prepleta več dizajnov, so združeni elegantna silhueta izvedenke fastback, moderna drža SUV-ja in brezčasna prefinjenost in prostornost vozila s štirimi vrati.

 «Zelo se veselimo priložnosti, ki jo bosta nova modela ë C4 X in C4 X vnesla v naš izbor vozil, saj bosta pomembno prispevala k okrepitvi in mednarodni širitvi znamke Citroën na evropskih trgih in tudi v državah Bližnjega vzhoda in Afrike,» je povedal Vincent Cobée, generalni direktor Citroën. «Številni kupci so nam povedali, da si želijo cenovno ugodne, odgovorne in elegantne alternative dvoprostorskim vozilom in SUV-jem, ki so v segmentu velikih kompaktnih vozil zares množični. Zdaj jim bomo lahko ponudili najboljšo možno rešitev za njihova pričakovanja: prepoznaven in v prihodnost usmerjen koncept, ki je pravi križanec in ponuja udobje, tehnologijo, varnost in vrednote, ki jih pričakujete od Citroëna, pa tudi izjemno prostornost in vsestranskost ter prednosti 100-odstotno električnega pogona z ničnimi emisijami.» 

 

Lastniki vozil C4 X in 100 % električnih vozil ë-C4 X 100 % bodo imeli na voljo tudi informacijsko razvedrilni vmesnik nove generacije znamke Citroën, MyCitroën Drive Plus, to je celovit paket funkcij za vzpostavitev povezave in povezljive storitve.

 

Citroën bo kot pomemben akter energetskega prehoda na nekaterih evropskih trgih, kjer je prodaja elektrificiranih vozil že v nekoliko bolj zreli fazi, nastopil precej bolj drzno in v svojo ponudbo vključil zgolj povsem električni model ë-C4 X. Slednji bo z motorjem s 100 kW in 360 kilometri dosega po homologaciji WLTP tako edino povsem električno vozilo, ki bo ponujalo zapeljivo kombinacijo dizajna, udobja in prostornosti na trgu vozil srednje velikosti za širšo javnost. V kombinaciji z zelo prostornim 510-litrskim prtljažnikom bo primerno za vsakodnevna opravila aktivnih družin in za poslovne uporabnike, ki ga lahko izkoristijo kot idealnega partnerja za vsakodnevne vožnje po mestu, kot na primer zasebni vozniki ali poklicni šoferji.

 

Tisti kupci, ki se bodo na mednarodnih trgih in v nekaterih evropskih državah raje odločili za učinkovit motor z notranjim zgorevanjem, pa bodo lahko izbirali med bencinskimi motorji PureTech ali dizelskim motorjem BlueHDi, ki so se že dodobra izkazali in imajo izvrsten izkoristek.

 

Izključno za vse evropske trge bodo na voljo nove izvedenke ë-C4 X in C4 X, ki jih bodo proizvajali v tovarni skupine Stellantis v kraju Villaverde (blizu Madrida v Španiji), njihova prodaja pa bo postopoma stekla proti koncu leta 2022.

 

 

 

01. EDINSTVEN IN PREPOZNAVEN DIZAJN

 

S svojo stilsko zasnovo in konceptom, ki povsem izstopa od drugih, novi C4 X in ë-C4 X nedvomno pripadata zadnji generaciji družine Citroën. Tistim, ki iščejo elegantno vozilo kot alternativo številnim dvoprostorskim karoserijam in SUV-jem, ki so preplavili trg, ponujata namreč nekaj novega, svežega in edinstvenega.

 

«ë-C4 X in C4 X izstopata od množice. Ohranjata sicer zaobljenost in jezik oblikovanja, ki je značilen za prednji del Citroënovih silhuet, ko pa se sprehodimo okoli vozila, ugotovimo, da je njuna oblika karoserije povsem drugačna — veliko bolj dinamična in zapeljiva,» je povedal Pierre Leclercq, direktor oblikovanja Citroën. «Vozilo smo želeli narediti daljše, da bi potnikom na zadnjih sedežih ponudili več udobja in pa tudi zelo prostoren prtljažnik, da bi ugodili zahtevam kupcev, ki imajo raje nekoliko bolj tradicionalen prtljažnik, vendar brez, da bi bilo vozilo videti oglato in neprivlačno. Zato smo se na čisto vseh področjih maksimalno raztegnili in se odločili oblikovati linijo strehe fastback, ki se tekoče zliva v prtljažna vrata in se nato spusti proti izklesani zadnji plošči vse do odbijača. Ta linija se ujema z nekoliko višjo karoserijo in zaščitnimi elementi naokoli vozila, tako da skrije njegovo dolžino in daje občutek, da potiska proti prednjemu delu po zgledu športnih vozil,» je pojasnil Pierre Leclercq.

S 4600 mm dolžine se ë-C4 X in C4 X v izboru vozil Citroën idealno umeščata med dvoprostorsko limuzino C4, ki v dolžino meri 4360 mm in med model C5 X, ki ima 4800 mm dolžine. Njuna medosna razdalja 2,67 metra je enaka kot pri dvoprostorski limuzini C4 (obe sta zasnovani na konstrukcijski osnovi CMP).

 

Gledano s profila se dinamična linija strehe graciozno razteza od zgornjega dela vetrobranskega stekla vse do zgornje plošče prtljažnih vrat, s čimer poustvari zelo stabilno silhueto fastback, ki pa seveda nikakor ni okorna, kot to pogosto velja za križance z nekoliko višjimi kolesi, v zadnjem previsu pa se premeteno skriva vsa potrebna dolžina za velik prtljažnik s 510 litri prostornine. Optimalno aerodinamičnost zagotavlja kratka in izčiščena linija strehe in karoserije, tako da koeficient zračnega upora CX znaša komaj 0,29, kar je seveda v prid dosegu in energetskemu izkoristku: električni ë-C4 X ponuja kar 360 kilometrov dosega po ciklu WLTP.

 

Zadnja plošča prtljažnih vrat, ki se preklopi proti zadnjemu odbijaču, je izčiščena in elegantna, na vrhu pa ima vgrajen spojler, ki se razteza nad napisom Citroën na sredini. Plošča je rahlo nagnjena proti prednjemu delu vozila, s čimer oblikovna zasnova zadnjega dela pridobi še bolj prestižen videz in poudari energično držo.

 

Nove značilne zadnje luči na LED diode spominjajo na osvetlitev prednjega dela. Nameščene so na obeh straneh odprtine prtljažnega prostora in povzemajo izklesane linije njegove odprtine, raztezajo pa se vse do vogalov in vzdolž bočnih stranic vozila. Tik pred zadnjimi vrati se zaključijo v puščico, s čimer je silhueta videti še bolj dinamična.

 

Pod odprtino prtljažnega prostora najdemo izklesan zadnji odbijač in spodnji spojler odbijača v nesvetleči črni končni obdelavi, ki zagotavlja zaščito in vzdržljivost. K bolj reliefnemu in elegantnemu videzu doprinesejo vstavki v svetleči črni barvi, medtem ko prepoznavne zunanje reže opominjajo na vzdržljivost po zgledu vozila C5 Aircross.

 

Velika kolesa (690 mm) v kombinaciji s kratkim prednjim previsom prispevajo k privzdignjeni drži, ki omogoča višji položaj za vožnjo in vozniku zagotavlja občutek brezskrbnosti. Zaščite blatniških košev v nesvetleči črni barvi in spodnji deli karoserije, opremljeni z zaščitnimi ploščami Airbump® z barvnimi vstavki, poudarijo občutek vzdržljivosti in zaščite.

 

Prepoznaven prednji del zaobjema zaokrožen oblikovni podpis znamke Citroën. Visok in vodoravno umeščen pokrov motornega prostora krasijo vbočene vdolbine, kromani logotip v obliki dvojne puščice pa se razteza po celotni širini karoserije in je povezan z dvonivojskimi prednjimi lučmi s tehnologijo osvetlitve Citroën LED Vision, ki poudari visoko tehnološki genski zapis vozila in ponuja maksimalno vidljivost.

 

Spodnji del prednjega odbijača v nesvetleči črni barvi je povezan z bočnimi in zadnjimi zaščitnimi elementi, medtem ko je na rešetkah za dovod zraka uporabljen vzorec «makro dvojne puščice», podoben tistemu, ki je bil prvič predstavljen s konceptom 19-19 in prikazan pri zadnjih modelih. Šestkotno oblikovani spodnji del okrasne maske na vsaki strani obdajata prednji meglenki s prepoznavnimi obrobami.

 

 

02. POVEZLJIVOST NOVE GENERACIJE ZA VSAKODNEVNO DIGITALNO RABO

 novi_c4x_2

Novi ë-C4 X in novi C4 X sta opremljena z informacijsko razvedrilnim vmesnikom nove generacije znamke Citroën, ki smo ga lahko prvič videli pri povsem novem Citroënu C5 X.

 

My Citroën Drive Plus*

Povsem intuitivni novi vmesnik deluje v povezavi z 10-palčnim zaslonom visoke ločljivosti in si ga lahko uporabniki tudi nastavijo po meri s pomočjo «gradnikov». Gradniki, ki so postali priljubljeni skupaj s pametnimi telefoni in tablicami z zaslonom na dotik, omogočajo hiter vpogled v aplikacije in vsebino na zaslonu na dotik vozila.

 

Novi vmesnik je opremljen tudi s funkcijo za prepoznavanje naravnega glasu, to je digitalni pomočnik, ki ga lahko potniki vozila «aktivirajo» z ukazom «Hello Citroën». Pomočnik razume, kar so povedali, odgovori na njihova vprašanja in izvrši njihove glasovne ukaze. Omenjeni sistem lahko razume ukaze v 20 različnih jezikih, posreduje vizualne povratne informacije in se odzove na veliko ukazov za vgrajene sisteme vozila, kot so klimatska naprava, avdio mediji, telefon in povezljive govorne storitve.

 

Po zaslugi naprednega upravljanja profilov (Advanced Profile Management) lahko sistem hrani kar osem profilov, od tega je lahko vsak povezan s po dvema pametnima telefonoma, ki ju sistem prepozna ob vnosu naprav v vozilo. Sistem zajema tudi storitev za posodobitev zemljevidov v realnem času prek aplikacije TomTom, tako da se zemljevidi navigacije samodejno posodobijo vsak mesec, s čimer je sistem zagotovo stalno posodobljen in voznikom posreduje najbolj sveže informacije. Storitev je brezplačno na voljo tri leta.

 

Vozila so lahko opremljena z največ štirimi vtičnicami USB, na katerih je možno enostavno napolniti telefon ali tablico: dve vtičnici se nahajata na spodnjem delu sredinske konzole, dve pa na njenem zadnjem delu, tako da lahko do njiju enostavno dostopijo vsi potniki na zadnjih sedežih. Na voljo sta torej ena vtičnica USB tipa A in ena vtičnica USB tipa C.

 

 

Povezljive storitve*

Za več udobja in večjo varnost je na voljo paket storitev Citroën Connect, ki dopolnjuje uporabniški vmesnik My Citroën Drive Plus:

 

  • My Citroën*: aplikacija, prek katere se je možno s pametnim telefonom povezati z vozilom. Vozniki vozila ë-C4 X bodo lahko na primer preverili stanje baterije in razpoložljivi doseg, pa tudi sprogramirali in nadzorovali program polnjenja ter vnaprejšnje segrevanje ali hlajenje potniškega prostora vozila.

 

  • My Citroën Assist*: zagotavlja brezskrbnost po zaslugi brezplačnih klicev v sili z določitvijo geografskega položaja in storitve asistence, do katere lahko stranke brez sklenjene naročnine dostopijo 24 ur na dan, vse dni v tednu. V primeru prometne nesreče, pri kateri je prišlo do sprožitve varnostnih blazin, My Citroën Assist samodejno pošlje opozorilo najbližjim intervencijskim službam, da lahko odpošljejo ustrezno pomoč. Sistem je možno vklopiti tudi ročno s pritiskom na rdeči gumb «SOS» v vozilu. Poleg tega lahko Citroën pokliče voznika, če zazna tehnično opozorilo ali če je potrebno izvesti vzdrževalni poseg. Voznik lahko s pritiskom na črni gumb za asistenco na cesti zaprosi za pomoč ali v primeru okvare tudi za izvedbo popravila na cesti.

 

  • My Citroën Drive*: posreduje informacije o prometnih razmerah v realnem času po zaslugi storitev TomTom Traffic, kot na primer o lokaciji interesnih točk, vremenski napovedi ali lokaciji in cenah bencinskih servisov in parkirišč. Vozniki bodo zagotovo navdušeni nad vizualnimi in zvočnimi opozorili o nevarnih odsekih. Za novega ë-C4 X pa sistem ponuja še nekaj dodatnih izboljšav, saj prikaže lokacijo električnih polnilnih postaj, načrtovalnik poti in vizualni prikaz območja dosega glede na stopnjo napolnjenosti.

 

  • My Citroën Play*: voznik in potniki lahko najljubše aplikacije s pametnega telefona uporabljajo brez nepotrebne nevarnosti. Storitev omogoča brezžično povezavo in je združljiva z aplikacijama Apple CarPlay (vključno z glasovnim nadzorom SIRI) in Android Auto. Združljive aplikacije se prikažejo neposredno na sredinskem zaslonu vmesnika, tako da je možno do njih dostopiti povsem varno in brez odmika pogleda s cestišča.

 

 

 

03. UMIRJENOST, UDOBJE IN PROSTORNOST

 

Voznik in njegovi sopotniki imajo v potniškem prostoru Citroënov ë-C4 X in C4 X na voljo neprimerljivo brezskrbnost, udobje in prostornost po zaslugi visoko cenjenih izkušenj Advanced Comfort znamke Citroën.

 novi_c4x_3

Dobrobit teh izkušenj bodo zlasti izkusili potniki na zadnjih sedežih, ki imajo v drugi vrsti sedežev na voljo kar 198 mm prostora za kolena, kar je izjemno veliko za to kategorijo vozil, ter bolj nagnjeno naslonjalo (27 stopinj), po zaslugi zelo velike zunanje širine vozila (1800 mm) pa lahko tri osebe udobno sedijo druga poleg druge, pri čemer imajo v predelu ramen skupno na voljo 1366 mm, v predelu komolcev pa 1440.

 

«Udobje potnikov na zadnjih sedežih in prostornina prtljažnika sta ključnega pomena za vozilo, ki si prizadeva ponuditi nekaj edinstvenega v trenutno prazni niši med klasičnimi štirivratnimi limuzinami in kupeji višjega razreda. To vozilo nedvomno odgovarja na vsa ta pričakovanja. Prepričani smo, da bo kupcem zanimivo in drugačno, saj je elegantno, prepoznavno in prežeto z genetskim zapisom znamke Citroën. Vozilo zares preseneti, ko ugotoviš, kako udobna je z njim vožnja na zadnjih sedežih po zaslugi obilo prostora v predelu kolen in nad glavami potnikov za to kategorijo vozil in izjemne vidljivosti vnaprej in bočno. Vse to so ključni elementi našega programa Advanced Comfort,» je povedala Laurence Hansen, direktorica produktov in strategij znamke Citroën.

 

Izjemno velik prtljažni prostor

Edinstven dizajn Citroënov C4 X in ë-C4 X je ekipi za razvojno zasnovo omogočil ustvariti osupljiv in izjemno širok prtljažnik s 510 litri uporabne prostornine. To bodo še zlasti cenili poslovni uporabniki ali podjetja z voznimi parki za zasebni najem ali vozili s šoferjem, ki potrebujejo prostor za prtljago ločen od potniške kabine in želijo, da se potniki na zadnjem sedežu vozila počutijo kot v «limuzini».

 

Streha se v izčiščeni liniji elegantno razteza od prednjega proti zadnjem delu, tečaji pod zadnjim steklom pa omogočajo široko in visoko odpiranje prtljažnega prostora za enostaven dostop. V notranjosti prtljažnika najdemo raven pod, ki ponuja največ 1010 mm širine med blatniškima košema in največ 1079 mm dolžine. Dvigovanje težkih kovčkov in druge prtljage v prtljažnik in izven njega je povsem enostavno. Pri natovarjanju je treba prtljago dvigniti do višine 745 mm, pri raztovarjanju pa zgolj do 164 mm visokega praga nad ravnim podom. Med nakladalnim pragom in zgornjim delom odprtega prtljažnega prostora je na voljo 445 mm višine za natovarjanje prtljage, pod zadnjo polico pa je na voljo kar 565 mm višine. Prtljažna vrata se na široko odprejo tudi po širini: 875 mm do 200 mm nad nakladalnim pragom, v predelu tečajev pokrova prtljažnega prostora v obliki labodjega vratu pa znaša kar 885 mm.

 

V dodatnem prostoru v podu prtljažnika lahko prevažamo razne predmete, pri izvedenki ë-C4 X pa vanj varno odložimo enega ali več polnilnih kablov. Naslonjala zadnjih sedežev je možno preklopiti tudi naprej in s tem pridobiti dodatno kapaciteto za prevoz prtljage, v preklopnem naslonu za roke pa se nahaja «loputa za smuči», s pomočjo katere lahko v vozilo naložimo zelo dolge predmete, ki segajo v potniški prostor.

 

 

Program Advanced Comfort znamke Citroën

Kadarkoli nameravajo voznik in njegovi sopotniki sesti v nova Citroëna ë-C4 X in C4 X, lahko pričakujejo, da bodo izkusili vrhunsko brez stresno in pomirjujoče okolje po zaslugi programa Citroën Advanced Comfort, ki na skrben in racionalen način skrbi za najboljše občutke v vožnji vseh potnikov. Program zaobjema čisto vse vidike avtomobilske izkušnje od tega, da zagotavlja "udobje v vožnji" in s tem poenostavi sedenje za volanom, prek "udobja v potovanju", s katerim poenostavi dostop do notranjosti in odlagalnih mest, pa tudi "udobja pri uporabi", saj omogoča enostavno in intuitivno upravljanje tehnologij in funkcij vozila in nenazadnje "udobja duha", saj zagotavlja umirjen in sproščujoč notranji ambient za vse potnike.

 

Program Advanced Comfort za vozili C4 X in ë-C4 X dopolnjujejo sedeži Advanced Comfort, ki veljajo za ekskluzivnost znamke Citroën. Široki in udobni sedeži so izdelani iz posebne ojačane penaste gume debeline 15 mm, ki zagotavljajo edinstveno kombinacijo vizualnega, telesnega in dinamičnega udobja. Potniki imajo občutek, da sedijo v udobnem fotelju, ki jim nudi čvrsto oporo in izolacijo pred hrupi in nepravilnostmi s cestišča. Penasta guma visoke gostote na sredini sedežev zagotavlja optimalno udobje zlasti na dolgih poteh in dolgotrajno ohrani svojo obliko, saj se sedeži ne ugrezajo in na videz ne postarajo. Maksimalno telesno udobje je še zlasti pomembno na dolgih poteh, zato so široka naslonjala prednjih sedežev vozil ë-C4 X in C4 X opremljena z ojačano oporo, poleg tega pa imajo tudi nastavljiv ledveni del in višino ter možnost električnih nastavitev.

 

Prostorni zadnji sedeži so lahko ogrevani, kot to velja tudi za prednja sedeža, ki imata lahko poleg tega še funkcijo masaže, ki močno okrepi občutek dobrega počutja. Pri nekaterih izvedenkah sedeže krasi na otip mehko novo oblazinjenje Alcantara, s katerim je notranjost videti še bolj elegantna in udobna.

 

 

VZMETENJE S PROGRESIVNIMI HIDRAVLIČNIMI OMEJEVALNIKI®

Znamka Citroën ekskluzivno ponuja inovativni sistem vzmetenja, ki namesto mehanskih omejevalnikov vsebuje dva hidravlična omejevalnika, ki delujeta v povezavi z amortizerjem in vzmetjo. Čeprav voznik in potniki tega sistema dejansko ne vidijo, pa je nujno potreben za udobno vožnjo.

 

S preprostimi besedami povedano, en hidravlični omejevalnik izvaja kompresijo, drugi pa raztezanje (ali odboj), tako da vzmetenje deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja. Pri rahli kompresiji in raztezanju pa vzmet in amortizer skupaj nadzorujeta vertikalne premike brez hidravličnih omejevalnikov. Zavoljo teh hidravličnih omejevalnikov so imeli inženirji znamke Citroën proste roke pri nastavitvah vzmetenja, tako da jim je uspelo poustvariti učinek «leteče preproge», po kateri slovi znamka in ki daje občutek, da vozilo preletava nepravilnosti na cestišču.

 

V primeru silovitih udarcev se vzmet in amortizer odzoveta skupaj s hidravličnimi omejevalniki v smeri kompresije ali raztezanja ter na ta način postopoma upočasnita premik in preprečita tresenje na koncu hoda. V nasprotju z mehanskim omejevalnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne v obliki udarca, pa hidravlični omejevalnik energijo absorbira in jo razprši.

 

 novi_c4x_4

IDEALNA TEMPERATURA

Še en pomemben dejavnik, ki vpliva na udobje voznika in ostalih potnikov, še zlasti na potnike v tako prostornih vozilih, kot sta ë-C4 X in C4 X, so klimatske razmere v notranjosti.

 

Tovrstno udobje zagotavlja celovit paket za klimatizacijo in to celo v najbolj ekstremnih vremenskih pogojih. Zajema zlasti sistem samodejne klimatske naprave z dvopodročno regulacijo in dvema upravljalnima sklopoma za bolj enostavno rabo, prednja in zadnje sedeže s funkcijo ogrevanja, ogrevano vetrobransko steklo in ogrevan volan. Potniki na zadnjih sedežih lahko celo nadzorujejo pretok zraka po zaslugi odprtin, ki se nahajajo na zadnji strani sredinske konzole.

 

 

OSVETLJENOST IN UMIRJENOST

Zavoljo optimalne osvetljenosti in umirjenega ambienta bo čisto vsaka pot z voziloma ë-C4 X in C4 X idealen trenutek.

 

V notranjosti je poudarek dan na umirjeno in pozitivno atmosfero po zaslugi toplih materialov in velikih steklenih površin, med katerimi so tudi manjša zadnja vogalna stekla. Prevleka strehe in notranje obloge stebričkov v svetli barvi pa še dodatno popestrijo občutek svetlosti in topline. Na voljo je celo velika pomična panoramska streha z električnim upravljanjem. Njena zasnova omogoča obilo prostora nad glavami potnikov na zadnjih sedežih, poleg tega pa v potniški prostor dovaja obilo svetlobe in je opremljena s senčnikom za optimalen nadzor.

 

Tudi ponoči je atmosfera v notranjosti nadvse prijetna in pomirjujoča po zaslugi ambientalne LED osvetlitve na digitalni instrumentni plošči, katere barva se ujema z belo osvetlitvijo ozadja funkcij za vožnjo in bivalno udobje ter z notranjo osvetlitvijo na prednjih in zadnjih sedežih.

 

 

PO VSEH KOTIČKIH INTELIGENTNO RAZPOREJENA ODLAGALNA MESTA

Da bi mu uspelo ugoditi pričakovanjem današnjih kupcev in potnikov, je Citroën posebno pozornost usmeril na maksimalno prostornino odlagalnih mest, ki so na voljo poleg velikega prtljažnika. Na voljo je kar 16 odprtih in zaprtih odlagalnih mest s skupno prostornino 39 litrov, ki se ponašajo s praktično zasnovo in omogočajo enostavno vsakodnevno uporabo.

 

Potnika na prednjih sedežih lahko dostopata do izvlečnega nosilca Smart Pad Support™, ki ga je znamka Citroën zasnovala posebej za odlaganje tabličnega računalnika in je vgrajen neposredno v armaturno ploščo. S pomočjo kompaktnega, varnega in funkcionalnega nosilca lahko potnik na prednjem sedežu med vožnjo kar najbolje izkoristi čas. Pod njim se nahaja velik drsni predal z blažilnikom na koncu hoda. Opremljen je s posebno protidrsno površino za enostavno in varno odlaganje dragocenih osebnih in lomljivih predmetov. Na spodnjem delu armaturne plošče je tudi velik predal na drobnarije z enostavnim odpiranjem.

 

Visoka in široka sredinska konzola ponuja maksimalno prostornino za odlaganje z velikim prekatom v njenem prednjem delu. Opremljena je z ločevalnim predalčkom s protidrsno zaščito, pod katerega lahko skrijemo nekatere predmete, na vrhu predalčka pa odložimo tisto, kar potrebujemo na dosegu roke. Na sredinski konzoli se nahaja odprta površina za brezžično polnjenje pametnih telefonov, kjer sta na voljo tudi dve USB vtičnici, od tega ena tipa C. Pod površino se tik pred izbirnikom prestav skriva odlagalno mesto za razne manjše predmete. Na sredini je na voljo veliko odlagalno mesto z drsnim rolojem, pod katerim se skrivata dve držali za kozarec, na voljo pa je tudi veliko odlagalno mesto pod sredinskim drsno pomičnim naslonom na roke.

 

Potniki na zadnjih sedežih se lahko sprostijo ali posvetijo delovnim obveznostim, saj imajo v preklopnem sredinskem naslonu za roke zadnje sedežne klopi na voljo držalo za kozarec in odlagalno mesto za manjše predmete, kot je na primer pisalo.

 

 

 

04. NOVI ë-C4 X: BREZSKRBNA 100-ODSTOTNO ELEKTRIČNA RABA V EDINSTVENEM KONCEPTU

 

Novi ë-C4 X je s svojo raznoliko oblikovno zasnovo edinstven v segmentu kompaktnih vozil za širšo javnost. Poleg dejstva, da je to edino vozilo, ki hkrati ponuja eleganco izvedenke fastback, izklesane podrobnosti po zgledu SUV-jev in fineso 4-vratne limuzine, je tudi edino, ki ponuja umirjeno in brezskrbno 100 % električno vožnjo po ugodni ceni. Ne glede na to, kam boste želeli odpotovati in s kakšnimi zakonskimi omejitvami glede emisij se boste soočili, se lahko z vozilom ë-C4 X vsak dan vozite v povem električnem načinu brez enega samega grama emisij.

 

Omeniti velja, da bo v številnih evropskih državah (Avstrija, Belgija, Nemčija, Luksemburg, Nizozemska, skandinavske države, Portugalska in Združeno kraljestvo) na voljo izključno 100-odstotno električni ë-C4 X, na ostalih evropskih trgih in v državah Bližnjega vzhoda in Afrike pa bo poleg modela ë-C4 X na voljo še C4 X z bencinskim ali dizelskim motorjem.

 

Tako voznik kot tudi potniki lahko uživajo v skoraj popolni tišini in nesunkovitem premikanju po zaslugi inovativnega in mehkega vzmetenja znamke Citroën, mehkih sedežev Advanced Comfort, odsotnosti vseh hrupov in vibracij motorja v prostorni potniški kabini, kot tudi po zaslugi ergonomske oblike in enostavne uporabe vmesnikov in povezljivih storitev.

 

ë-udobje je zaveza, ki jo Citroën daje svojim strankam in s katero jim želi ponuditi električno vožnjo z ničnimi emisijami CO2 v odgovor na njihova pričakovanja glede varstva okolja in drugih ekoloških vprašanj. To v praksi pomeni, da med vožnjo nimajo nobenih motečih hrupov in dimljenja, navor jim je na voljo takoj po zagonu, tako da si lahko privoščijo energično prijetno vožnjo brez tresljajev, sunkov in prestavljanja. Poleg tega pa so strankam na voljo še daljinsko nastavljive elektronske storitve za še bolj umirjeno vožnjo in nižji stroški vzdrževanja, s katerimi se znižajo skupni stroški lastništva.

 

 

 

Moč in doseg

S svojo izčiščeno in aerodinamično obliko ter s svojim učinkovitim električnim motorjem z ničnimi emisijami, ë-C4 X ponuja do 360 kilometrov dosega po ciklu WLTP. Vozniki lahko z njim zapeljejo v predele z nizkimi emisijami, katerih število v mestih vse bolj narašča, nekatera mesta pa celo prepovedujejo vstop klasičnim vozilom na bencinsko ali dizelsko gorivo.

 

Za lastnike vozil za zasebni najem, taksi službe in vozil s šoferjem, ki obratujejo v mestih in izven njih, ë-C4 X ponuja ravno pravšnji odgovor na njihove zahteve po zmogljivem električnem pogonu brez emisij in uporabnem dosegu, ki je idealna alternativa elegantni, prostorni in kompaktni štirivratni limuzini. Električni motor s 100 kW je zmogljiv in energičen v čisto vseh voznih razmerah, saj ponuja 136 konjskih moči in 260 Nm nemudoma razpoložljivega navora, od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde v načinu Sport, njegova najvišja hitrost pa znaša 150 km/h. Opremljen je z visokonapetostno litij-ionsko baterijo s 50 kWh (400 V).

 

Med regenerativnim zaviranjem lahko voznik delno napolni baterijo in med potjo poveča doseg s silovitejšo upočasnitvijo vozila brez pritiska na zavorni pedal. Na ta način prestreže energijo, ki bi se sicer porazgubila. Na voljo so trije načini vožnje Eco, Normal ali Sport, ki jih je možno vklopiti z izbirnim stikalom načina na sredinski konzoli: za še večjo brezskrbnost pa garancija na baterijo velja osem let ali 160.000 km za 70 % kapaciteto napolnjenosti.

 

 

Enostavno in optimalno polnjenje

Polnjenje vozila ë-C4 X je povsem enostavno in ga lahko opravimo med potjo, na javnih polnilnih postajah ali doma. Trajanje polnjenja je bilo za vsako od naštetih situacij optimalno prilagojeno:

  • Na javni polnilni postaji se s pomočjo hitrega polnilnika s 100 kW (način 4) na enosmerni tok baterija napolni hitreje kot vsi drugi v tem segmentu oziroma s hitrostjo približno 10 km/min, tako da je baterija 80 % napolnjena v 30 minutah.
  • Na postaji Wallbox s 7,4 kW / 32 amperov (način 3) se baterija napolni v 7 urah in pol pri enofaznem toku ali zgolj v 5 urah pri trifaznem toku in z vgrajenim polnilnikom z 11 kW, ki je na voljo med opcijami.
  • Na domu in za občasne potrebe je možno baterijo napolniti tudi na standardni gospodinjski vtičnici (način 2).

 

Citroën si prizadeva poenostaviti uporabo električnih vozil, zato imetnikom domače polnilne postaje Wallbox ponuja rešitev “vse na enem mestu”. Upravljanje polnjenja je povsem enostavno in ga je možno sprogramirati ter tako izkoristiti ugodnosti cenejših tarifnih postavk električne energije v časovno ugodnih intervalih. Uro sprožitve polnjenja je možno vnaprej določiti z vmesnikom na dotik My Citroën Drive Plus vozila ali v aplikaciji My Citroën.

 

Priključitev vozila ne bi mogla biti bolj enostavna, saj je polnilni priključek zares ergonomsko oblikovan, kable pa lahko pospravimo v pod prtljažnega prostora. Na polnilnem priključku svetijo barvne oznake, s katerimi lahko uporabnik nadzoruje postopek, lahko ga pa spremlja tudi prek aplikacije My Citroën.

 

 

INTUITIVNA interakcija za brezskrbno uporabo

Voznik je tesno povezan s svojim elektrificiranim vozilom, zato je Citroën tako poenostavil celoten postopek interakcije, da je tako preprost, prijeten in vsakdanji kot katerakoli druga tehnologija, ki jo uporabljamo v domačem okolju.

 

Citroën si prizadeva, da imajo uporabniki njegovih električnih vozil dostop do razločnih in intuitivnih upravljalnih vmesnikov, ki so enostavni za prebiranje, razumevanje in uporabo. Voznik ima na digitalni instrumentni plošči na voljo poseben prikazovalnik, na katerem lahko pregleduje stanje baterije ali doseg in po izbiri še tri prikazovalnike: indikator moči (električni števec), pretoki energije ali poraba za termično udobje. Slednji prikazuje vpliv ogrevanja vozila in termičnega udobja na porabo energije. Z gumbom na sredinski konzoli je možno dostopiti neposredno do posebnih strani vmesnika z zaslonom na dotik, ki prikazuje stanje delovanje sistema ali nastavitve časovno zamaknjenega polnjenja baterije. Ko se vozilo polni, se na zaslonu prikazuje preostali čas do popolne napolnjenosti, generirani doseg ali odstotek napolnjenosti baterije.

 

 

 

05. UČINKOVITI IN MODERNI MOTORJI ZA NOVEGA C4 X

 

C4 X bo na nekaterih trgih Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike ter na mednarodnih trgih na voljo s preizkušenimi, učinkovitimi in zmogljivimi bencinskimi motorji znamke Citroën, ki bodo ugodili potrebam vsakega posameznika.

 

Odvisno od trga bodo na voljo tri kombinacije motorjev in menjalnikov Citroën PureTech s tremi valji, neposrednim vbrizgavanjem bencinskega goriva in s turbokompresorjem.

  • PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, 6-stopenjski ročni menjalnik,
  • PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, samodejni menjalnik EAT8,
  • PureTech 130 Euro 6.1, samodejni menjalnik EAT8 izključno za Bližnji vzhod in Afriko in za mednarodne trge.

Na nekaterih trgih bo poleg tega na voljo tudi en dizelski motor:

  • BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4 samodejni menjalnik EAT8.

 

 

 

06. NAPREDNE TEHNOLOGIJE ZA POMOČ PRI VOŽNJI

 

Citroën C4 X in ë-C4 X bosta tako kot modeli C4, C5 Aircross in Novi C5X zadnje generacije kupcem ponujala zares celovito paleto najsodobnejših tehnologij za pomoč pri vožnji in varnost. V ponudbi je kar 20 naprednih sistemov za pomoč pri vožnji Citroën, ki izboljšajo varnost za volanom in zmanjšajo stres tako voznika kot tudi ostalih potnikov.*

 

Med tehnologije znamke Citroën, razvite z namenom povečanja varnosti za volanom, prištevamo zlasti:

  • Active Safety Brake, ki samodejno sproži zaviranje vozila ob nevarnosti trčenja z zaznavanjem in analiziranjem nepremičnih ali premičnih ovir, vključno s pešci, kolesarji ali vozili in to tudi ponoči.
  • Opozorilnik na nevarnost trka in sistem za preprečevanje nadaljnjih posledic po trku (Post Collision Safety Brake), ki voznika opozori na nevarnost naleta ob spredaj vozeče vozilo nad hitrostjo 30 km/h. Post Collision Safety Brake se samodejno vklopi po trčenju, da prepreči vsakršen dodaten premik vozila.
  • Highway Driver Assist: sistem za pol samodejno vožnjo 2. stopnje deluje v povezavi s prilagodljivim tempomatom s funkcijo Stop & Go in opozorilnikom na nenamerno menjavo voznega pasu. Voznik lahko delno preda nadzor nad vožnjo svojemu vozilu, vendar pa mora pri tem ostati osredotočen na cestišče in roke zadržati na volanu (v skladu z veljavno zakonodajo). Voznik lahko v kateremkoli trenutku znova prevzame nadzor.
  • Prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go: sistem samodejno prilagaja hitrost pred seboj vozečemu vozilu s samodejnim ohranjanjem varnostne razdalje, ki jo je predhodno izbral voznik. Po potrebi lahko sistem tudi popolnoma zaustavi vozilo, ki samodejno ponovno spelje, brez da bi se voznik dotaknil zavore ali pedala za pospeševanje.
  • Na voljo so še druge tehnologije, kot na primer sistem nadzora mrtvega kota, sistem za zaznavanje nenamerne prekoračitve talne črte, Coffee Break Alert, opozorilnik na voznikovo nepozornost, samodejni preklop dolgih luči in razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov in priporočanje hitrosti.

 

V sklopu tehnologij znamke Citroën, ki povečajo udobje in zmanjšajo stres, se nahajajo:

  • Prosojni zaslon za prikaz podatkov v barvah: bistvene informacije za vožnjo (hitrost, navigacija itd.) se v barvah prikazujejo v voznikovem vidnem polju, tako da se lahko osredotoči na vožnjo.
  • Kamera za pomoč pri vzvratni vožnji Top Rear Vision: takoj po vklopu vzvratne prestave kamera prikaže sliko z zadnjega dela vozila na zaslonu na dotik, barvne oznake pa označujejo dolžino morebitnih ovir. Slika območja za vozilom se prikaže pod kotom 180 stopinj od zgoraj.
  • 360-stopinjski pogled: funkcija se samodejno vklopi, ko je vozilo v vzvratni prestavi, lahko pa jo ročno sproži tudi voznik, da posreduje video pomoč pri izvajanju vseh manevrov z nizko hitrostjo in ponuja 360-stopinjski pogled od zgoraj na vozilo in njegovo okolico. Ko se vozilo premakne, se prikaz posodobi.
  • Na voljo so tudi prostoročni dostop in zagon Proximity, Park Assist, sistem za speljevanje v klanec, statična osvetlitev ovinkov, samodejna električna parkirna zavora, pomoč pri bočnem parkiranju in sistem za nadzor stabilnosti vlečne kljuke (ni na voljo pri ë-C4X).

 

(*- Posamezne specifikacije se na raznih trgih lahko razlikujejo.)

 

Top