POMEMBNO OBVESTILO COVID-19 : saloni in servisi ponovno ODPRTI!

Preverite informacije

PREUSMERITEV SEKUND

Zgodovina Citroënovega udobja:2.epizoda

Pojem udobja je že od nekdaj oziroma že več kot sto let zasidran v srcu Citroënovih modelov.

 

V trenutnem času omejitve gibanja, ko vsak posameznik ponovno odkriva svojo notranjost, se Citroën vrača k programu Citroën Advanced Comfort®. Program, ki usmerja razvojno zasnovo Citroënovih vozil, zagotavlja edinstveno raven udobja, ki je pravi zaščitni znak znamke Citroën. Ta program omogoča celovit, sodoben in več senzoričen pristop k udobju, pri katerem lahko o potniškem prostoru razmišljamo kot o notranjosti našega doma. Z njim si prizadevamo, da bi bilo vsako potovanje s Citroënom tako udobno, kot če bi sedeli v svoji dnevni sobi.

 

Udobje v vožnji je temeljni pojem vozil Citroën, ki ga boste lahko spoznali v štirih epizodah. Danes je pred vami druga epizoda "Udobje bivanja".

  • Pojem udobja je že od nekdaj oziroma že več kot sto let zasidran v srcu Citroënovih modelov.
  • V trenutnem času omejitve gibanja, ko vsak posameznik ponovno odkriva svojo notranjost, se Citroën vrača k programu Citroën Advanced Comfort®. Program, ki usmerja razvojno zasnovo Citroënovih vozil, zagotavlja edinstveno raven udobja, ki je pravi zaščitni znak znamke Citroën.
  • Program Citroën Advanced Comfort® ni le ključni dejavnik razvoja aktualnih modelov, temveč nam omogoča tudi celovit, sodoben in več senzoričen pristop k udobju, pri katerem lahko o potniškem prostoru razmišljamo kot o notranjosti našega doma. Z njim si prizadevamo, da bi bilo vsako vaše potovanje s Citroënom tako udobno, kot če bi sedeli v svoji dnevni sobi. Program temelji na štirih glavnih stebrih:
    • udobje v vožnji, da se počutimo kot v zapredku ličinke,
    • udobje bivanja za zagotovitev priročne in funkcionalne notranjosti,
    • udobje pri uporabi prek intuitivnih tehnologij, s katerimi si poenostavimo življenje,
    • udobje uma po zaslugi gostoljubne in svetle notranjosti, kjer ima vsaka stvar svoje mesto.

To so štiri najpomembnejše smernice diferenciacije modelov znamke Citroën, na katere vplivajo ekskluzivne inovacije, kot na primer vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki ali pa tudi sedeži Advanced Comfort. Tehnologije, ki so dostopne čim večjemu številu ljudi.

  • O teh štirih stebrih pričajo konkretni primeri v zgodovini znamke, ki jih boste lahko spoznali v štirih epizodah. Danes je pred vami druga epizoda "Udobje bivanja".

 

 

UDOBJE BIVANJA: PRAKTIČNA IN FUNKCIONALNA NOTRANJOST

 

BIVALNI PROSTOR IN MODULARNOST

 

Citroënovo udobje se izraža tudi prek praktičnih in vsestranskih funkcij, po zaslugi katerih sta vožnja in potovanje veliko bolj prijetna. Bolj kot je vozilo enostavno za vsakodnevno uporabo, bolj je prijetno in udobno za potnike. Razvoj vozil, ki zagotavljajo maksimalno udobje bivanja je rdeča nit, ki se prepleta skozi celotno Citroënovo zgodovino.

 

Citroën že od nekdaj poudarja prednosti prostorne in modularne potniške kabine ter domiselno in učinkovito zasnovanih odlagalnih mest. Leta 1923 so imeli kupci modela Type B2 možnost izbire med več sedeži ali večjo prostornino za prtljago, s čimer je ponujal modularen in praktičen potniški prostor. Type C3 «Torpédo» je bil dvosedežni model, opremljen s tretjim sklopnim sedežem, ki se je nahajal za voznikom, tako da je bilo možno izbirati med prevozom večjega števila prtljage ali več potnikov, odvisno od potreb. Leta 1924 je bila lansirana izvedenka Trèfle (triperesna deteljica) z novo razporeditvijo treh sedežev, pri čemer je bil tretji sedež nameščen na sredini potniškega prostora tik za prednjima sedežema in na obeh straneh obdan z odlagalnimi mesti.

 

V letih 1930 in še kasneje je Traction Avant ponujal razne razporeditve sedežev. Na voljo je bil zlasti model s sedmimi sedeži s podaljšano medosno razdaljo in z dvižnimi prtljažnimi vrati, zaradi česar je bila to najbrž prva limuzina z dvižnimi prtljažnimi vrati iz serijske proizvodnje na svetu.

 

Tudi 2CV se je ponašal z najnovejšimi tehnološkimi dosežki s področja vzmetenja, proizvodnje in modularnega potniškega prostora. Z odstranljivimi sedeži, strešnim oknom, ravnim podom in raztegljivim prtljažnikom je 2CV veljal za vozilo, ki je sprožilo trend funkcionalne razporeditve potniškega prostora in to že pred 70 leti.

 2cv

Tako DS kot tudi CX sta bila na prodaj kot karavanska izvedenka, ki je ponujala maksimalno udobje bivanja po zaslugi domiselne razporeditve sedežev, in to mnogo let pred nedavnimi trendi vozil s šestimi ali sedmimi sedeži. Družinska izvedenka CX je bila v svoji kategoriji povsem edinstvena, zato so jo njeni tekmeci več let poskušali ujeti.

 

Citroën je razvil in na avtomobilskih salonih predstavil tudi celo serijo edinstvenih konceptnih vozil, ki so odločno usmerjena v bivalno udobje, o čemer zlasti priča koncept Citroën Karin iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Model s tremi sedeži piramidne oblike, ki je bil izdelan iz kompozitnega materiala, je predstavil nove zamisli glede odlagalnih mest, oblazinjenih sedežev in upravljalnih stikal okoli instrumentne plošče in na dosegu roke na volanu. Vse te številne zamisli so danes vsesplošno prisotne v vozilih iz Citroënove proizvodnje.

 

Pred nedavnim je Citroën svojo pozornost usmeril na znanost ergonomije in vključitev prilagodljivih elementov za funkcionalno uporabo avtomobila. Citroën od nekdaj cenijo družine zaradi njihove enostavne uporabe: v zadnjih letih so vsestranska družinska vozila med najbolje prodajanimi modeli tega proizvajalca. Citroënova vozila so vpeljala številne inovacije, kot na primer odstranljivi, preklopni in zložljivi sedeži, pod naklonom nastavljiva naslonjala zadnjih sedežev in celo vrtljivi prednji sedeži.

 

Večji Citroënovi modeli so ponujali osem ali celo devet sedežev z najrazličnejšimi možnostmi razporeditve, njegovi manjši modeli, kot sta na primer ZX ali C2, pa so opremljeni z zadnjimi sedeži, ki jih je možno pomikati naprej ali nazaj, ter tako pridobiti še več prostora za potnike ali pa za prtljago. Prava redkost med manjšimi avtomobili pa so bili po naklonu nastavljivi zadnji sedeži, ki jih je ponujal C2.

 

Za poenostavitev bivanja v vozilu Citroënovi modeli ponujajo napredne in domiselne možnosti za modularno razporeditev, s katerimi je v notranjosti na voljo še več prostora:

-           3 posamični sedeži v 2. vrsti z drsnim pomikom, možnostjo preklopa in nastavljivim naklonom pri vozilih C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer in SUV C5 Aircross,

-           3 posamični sedeži v 2. vrsti z možnostjo preklopa pri vozilu Berlingo,

-           2 sedeža v 3. vrsti z možnostjo preklopa pri vozilu Grand C4 SpaceTourer,

-           zadnja sedežna klop z nastavljivim naklonom, možnostjo delitve in drsnim pomikom pri vozilu SUV C3 Aircross,

-           možnost preklopa v mizico in odstranitve sedežev v 3. vrsti pri vozilu Berlingo,

-           možnost preklopa v mizico in odstranitve sedežev v 2. in 3. vrsti pri vozilu SpaceTourer,

-           možnost pridobitve ravnega poda, ko so zadnji sedeži poklopljeni ali odstranjeni pri vozilih SUV C3 Aircross, C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer, SUV C5 Aircross, Berlingo in SpaceTourer,

-           možnost preklopa sovoznikovega sedeža v mizico za potrebe prevoza zelo dolgih predmetov pri vozilih SUV C3 Aircross, C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer, Berlingo in SpaceTourer.

 

 

 

ODLAGALNI PROSTORI

 

Citroën je pogosto ponujal inovativne rešitve za razporeditev potniškega prostora, da bi ugodil potrebam modernih družin. Od površin za odlaganje predmetov, predalov pod sedeži, velikih predalov za drobnarije ali odlagalnih mest v stropu, ki so na voljo v letalih, Citroënovi oblikovalci so od nekdaj uspeli uporabnikom ponuditi nekaj prostora več za odlaganje.

Citroënova domiselna razporeditev potniškega prostora je od nekdaj vključevala domiselne ideje po navdihu rešitev, ki so bile ponujene v konceptnih vozilih, ki so bili javnosti predstavljeni na avtomobilskih salonih. Prijetno vzdušje se kot znamkina prioritetna tematika odraža v vrtljivih sedežih za bolj enostaven vstop in izstop iz vozila, skritih prostorih oziroma armaturni plošči z odstranljivimi ploščami ali odlagalnimi mesti.

 

Potem ko je Type C že leta 1923 ponujal manjša odlagalna mesta, so tudi ostali Citroënovi modeli prevzeli to zamisel in začeli ponujati domiselne rešitve. Po tem zgledu je bil 2CV kasneje opremljen s popolnoma prilagodljivim prtljažnim prostorom za večjo priročnost. Karin, konceptni avtomobil, ki je bil razstavljen na salonu v Parizu leta 1980, je bil opremljen z izstavljivimi predalčki v vratih. CX je imel veliko ploščad v predelu armaturne plošče, medtem ko je bil XM in še številni drugi Citroëni zatem opremljeni s predalom za drobnarije, ki se je odpiral navzgor zaradi bolj enostavnega dostopa nasproti sovoznika. Kasnejši modeli GS so bili na voljo z odstranljivim predalom za drobnarije, ki ga je bilo možno namestiti na instrumentno ploščo ali na vrata, lahko pa se ga je uporabljalo tudi kot aktovko. Zatem so bila leta 2003 skupaj z modelom C2 predstavljena prtljažna vrata z dvodelnim odpiranjem kot prava inovacija te kategorije. Na notranji strani spodnjega dela prtljažnih vrat se je nahajal manjši predal za shranjevanje majhnih predmetov, ki se tako niso več vozili po prtljažnem prostoru.

 

Berlingo, ki je bil predpremierno predstavljen kot trojček konceptov na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1996, je priročnost odlagalnih mest popeljal na novo raven. Tri konceptna vozila, Coupé de Plage, Berline Bulle in Grand Large so napovedovala odlagalna mesta za športno opremo (kot so deske za jadranje ali smuči) in družinam prijazno notranjost s prilagodljivimi odlagalnimi mesti v potniškem prostoru. Proizvodni model Berlingo, ki je nastal po navdihu izvedenke Grand Large, je ob lansiranju premierno ponujal odlagalno mesto "Modutop" v strehi. Modutop je za 170 litrov povečal prostornino odlagalnih površin za vse potnike, saj je idealen za prevoz čisto vseh potrebščin, ki jih družina potrebuje na dolgih poteh za preganjanje dolgčasa.

 

Pri vozilih iz trenutnega prodajnega programa najdemo:

 

-           izboljšani Modutop pri vozilu Berlingo, ki vsebuje več odlagalnih mest pod stropom, vključno z velikim prosojnim lokom, do katerega imajo dostop vsi potniki in odlagalno mesto pod zadnjim delom stropa,

-           velik predal za drobnarije Top Box pri vozilih C4 Cactus in Berlingo, ki ima veliko odprtino in je idealno umeščen tik pred prednjim sopotnikom,

-           odlagalna mesta na armaturni plošči tik nad sredinskim zaslonom in naproti prednjega sopotnika pri vozilu SpaceTourer,

-           velik odlagalni prostor pod sredinskim naslonom na roke med prednjima sedežema vozila SUV C5 Aircross,

-           veliko odlagalno mesto na sredinski konzoli pri vozilih C4 SpaceTourer in Grand C4 SpaceTourer.

Top