POMEMBNO OBVESTILO COVID-19 : saloni in servisi ponovno ODPRTI!

Preverite informacije

PREUSMERITEV SEKUND

Zgodovina Citroënovega udobja:3.epizoda

Pri Citroënu se funkcionalno udobje odraža v ergonomsko zasnovanem potniškem prostoru v kombinaciji z intuitivnimi in enostavno uporabnimi tehnologijami.

Zmanjšanje stresa in utrujenosti med vožnjo je že dolgo časa eden od Citroënovih glavnih ciljev. Citroën je prepričan, da je čisto pravo udobje tisto, pri katerem se zmanjšajo psihične obremenitve med vožnjo, to je področje, na katerem si znamka nenehno prizadeva za inovacije. Že nekaj desetletij Citroën postavlja udobje v osrčje oblikovne zasnove svojih vozil in utira pot inovacijam z dvema ključnima elementoma: volan in instrumentna plošča.

Od čisto prvih smernih žarometov, prek instrumentne plošče v obliki polmeseca pa vse do digitalnih zaslonov je bila vgradnja novih tehnologij v vse nove modele Citroën v znamenju praktičnosti in enostavnosti.

Več v 3. epizodi zgodovine Citroënovega udobja.

 

 

  • Pojem udobja je že od nekdaj oziroma že več kot sto let zasidran v srcu Citroënovih modelov.
  • V trenutnem času omejitve gibanja, ko vsak posameznik ponovno odkriva svojo notranjost, se Citroën vrača k programu Citroën Advanced Comfort®. Program, ki usmerja razvojno zasnovo Citroënovih vozil, zagotavlja edinstveno raven udobja, ki je pravi zaščitni znak znamke Citroën.
  • Program Citroën Advanced Comfort® ni le ključni dejavnik razvoja aktualnih modelov, temveč nam omogoča tudi celovit, sodoben in več senzoričen pristop k udobju, pri katerem lahko o potniškem prostoru razmišljamo kot o notranjosti našega doma. Z njim si prizadevamo, da bi bilo vsako vaše potovanje s Citroënom tako udobno, kot če bi sedeli v svoji dnevni sobi. Program temelji na štirih glavnih stebrih:
    • udobje v vožnji, da se počutimo kot v zapredku ličinke,
    • udobje bivanja za zagotovitev priročne in funkcionalne notranjosti,
    • udobje pri uporabi prek intuitivnih tehnologij, s katerimi si poenostavimo življenje,
    • udobje uma po zaslugi gostoljubne in svetle notranjosti, kjer ima vsaka stvar svoje mesto.

To so štiri najpomembnejše smernice diferenciacije modelov znamke Citroën, na katere vplivajo ekskluzivne inovacije, kot na primer vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki ali pa tudi sedeži Advanced Comfort. Tehnologije, ki so dostopne čim večjemu številu ljudi.

  • O teh štirih stebrih pričajo konkretni primeri v zgodovini znamke, ki jih boste lahko spoznali v štirih epizodah. Danes je pred vami tretja epizoda "Udobje pri uporabi".

 

 

UDOBNA UPORABA: INTUITIVNOST ZA VEČJO ENOSTAVNOST

 

INOVATIVEN VOLAN

 

Pri Citroënu se funkcionalno udobje odraža v ergonomsko zasnovanem potniškem prostoru v kombinaciji z intuitivnimi in enostavno uporabnimi tehnologijami. V hitro rastočem avtomobilskem sektorju tehnologija nenehno pridobiva na pomembnosti, kar ima včasih negativne posledice za povezljivost, seveda pa to ne velja za Citroën, ki stalno uvaja nove tehnologije za poenostavitev uporabe in povečanje udobja.

 

Zmanjšanje stresa in utrujenosti med vožnjo je že dolgo časa eden od Citroënovih glavnih ciljev. Citroën je prepričan, da je čisto pravo udobje tisto, pri katerem se zmanjšajo psihične obremenitve med vožnjo, to je področje, na katerem si znamka nenehno prizadeva za inovacije. Že nekaj desetletij Citroën postavlja udobje v osrčje oblikovne zasnove svojih vozil in utira pot inovacijam z dvema ključnima elementoma: volan in instrumentna plošča.

 

Na začetku 21. stoletja je Citroën kot pravi pionir predstavil nov koncept volana s fiksnim srednjim delom za model C4, ki je bil uporabljen tudi za C4 Picasso in C5. Z masovno uvedbo vgrajenih tehnologij, ki pogosto zasičijo instrumentno ploščo, se je veliko proizvajalcev odločilo upravljalna stikala premestiti na volan. Citroënova domiselna zasnova je slonela na fiksnem srednjem delu, na katerem so se nahajala neposredno dostopna upravljalna stikala. Medtem ko so se upravljalna stikala pri drugih proizvajalcih vrtela skupaj z volanom, pa so Citroënova ostala fiksna ne glede na položaj volana, zaradi česar so bila bolje pregledna in enostavnejša za uporabo. Ta inovacija je ustrezala tudi strogim zahtevam glede varnosti, ki jih narekuje zakonodaja o trčenjih in varnostnih blazinah.

 volan

Citroën pa je volan uporabil za uvedbo še ene inovacije: slavni vrtljivi žarometi, ki so bili prvič prestavljeni z modelom DS leta 1967 in ki poenostavijo vožnjo ponoči, saj cesto bolj učinkovito osvetlijo. Leta kasneje sta isto funkcijo opravljala dva od šestih hidravlično nastavljivih prednjih žarometov modela SM. Ti žarometi so pri današnjih modelih poznani kot "inteligentne luči", čeprav jih je Citroën uvedel za svoje slavne modele že zdavnaj zaradi povečanja udobja pri uporabi.

 

Citroën si še dandanes prizadeva uresničiti svojo željo po izboljšanju nočne vidljivosti in zagotovitvi večje varnosti, zato v večini vozil iz svojega izbora ponuja funkcijo za samodejni preklop dolgih luči.

 

 

INSTRUMENTI IN INOVACIJE

 

Napredna in ergonomska stikala pa tudi inovativno zasnovana instrumentna plošča potrjujejo Citroënova nenehna prizadevanja za funkcionalnost, saj vsebujejo nove tehnologije za izboljšanje voznikovega udobja.

 

GS, GSA, CX in BX so bili opremljeni z revolucionarnimi, ergonomsko zasnovanimi upravljalnimi stikali, do katerih je bilo možno dostopiti z volana. Kasnejša modela GSA in Visa sta vpeljala obvolanski upravljalni sklop, ki je združeval vsa glavna upravljalna stikala na dosegu voznikovih prstov, zaradi česar je lahko voznik ostal osredotočen na dogajanje na cesti in mu ni bilo treba spustiti volana.

 

Za model CX so bili premierno uporabljeni deli iz ulitega plastičnega materiala, ki so poenotili oblikovno zasnovo instrumentne plošče, konzole in obloge na vratih. Upravljalna stikala so bila v polkrožni obliki razporejena okoli volana na osupljivi instrumentni plošči "lunule" v obliki "letečega krožnika". To povsem inovativno instrumentno ploščo v obliki polmeseca ("lunule") si je zamislil kipar, oblikovalec in umetnik Michel Harmand, ki je vplival na Citroënov dizajn v 60. letih prejšnjega stoletja pa vse do let 1980. V tistih časih je bil to pravi vrhunec funkcionalnega udobja. Inovacijo, ki je bila povzeta še v drugih Citroënovih modelih, so posnemali tudi drugi avtomobilski proizvajalci. Armaturne plošče so prestale številne nadgradnje ob uvedbi novih tehnologij za vbrizgavanje in ulivanje plastičnih materialov v letih 1980 in 1990.

 

CX je bil opremljen še z edinstveno osvetljenim vrtečim se števcem hitrosti, ki je v okencu tik pred voznikom prikazoval povečano vrednost hitrosti vozila. Tako je voznik bolj enostavno in hitreje opazil hitrost, s katero vozi in mu ni bilo treba na merilniku hitrosti iskati klasičnega kazalca.

 

BX, ki je bil lansiran leta 1982, je predstavil nov mejnik na področju dizajna notranjosti in zunanjosti. Skoraj 20 % karoserije modela BX je bilo iz plastike, pa tudi arhitekturna zasnova potniškega prostora je bila iz nabrizganega plastičnega materiala in je imela upravljalna stikala in ročice dostopne s konicami prstov . Z modelom BX Digit leta 1985 je Citroën premierno predstavil prvo instrumentno ploščo z digitalnim prikazovalnikom. To je bil dejansko prvi avtomobil na svetu z digitalno instrumentno ploščo. Z izrabo funkcionalnosti za povečanje udobja je BX Digit postal pravi predhodnik današnjih digitalnih instrumentnih plošč.

 headupdisplej

 

 

VGRADNJA NOVIH TEHNOLOGIJ

 

O Citroënovi predanosti funkcionalnemu udobju priča inteligentna razporeditev upravljalnih stikal na armaturni plošči in v potniškem prostoru. Med Citroënove inovacije s področja funkcionalnega dizajna prištevamo idealno vgradnjo novih tehnologij za pomoč vozniku ter izboljšanje udobja in praktičnosti. Razvoj in integracija tehnologij za potniški prostor vozil Citroënov slonita na več desetletjih izkušenj in strokovno podkovanega znanja znamke s tega področja.

 

Po prvih modelih instrumentne plošče v obliki polmeseca je C6 kot prvi ponudil projekcijski prikazovalnik, ki je na vetrobransko steklo projiciral najpomembnejše informacije za bolj enostavno prebiranje. Od takrat dalje se je ta funkcija pojavila v mnogih novejših modelih, kot sta na primer SpaceTourer in pred kratkim predstavljeni SUV C3 Aircross. Citroën je popolnoma digitalno instrumentno ploščo uvedel v vse izvedenke vozila Xsara Picasso, njen koncept pa je bil od takrat že večkrat izpopolnjen za številne druge modele. Danes je C4 SpaceTourer opremljen z 12-palčno digitalno instrumentno ploščo, ki informacije prikazuje na funkcionalen in udoben način.

 

Enostavnost je najpomembnejši element uporabniških vmesnikov, ki so prisotni v današnjih modelih znamke. Povezljivi zasloni na dotik prevzemajo funkcije pametnih telefonov. Voznika in potnike povežejo z zunanjim svetom prek naprave, ki je enostavna za uporabo in podvoji prikaz aplikacij s pametnega telefona na zaslonu na dotik po zaslugi tehnologij MirrorLink, Apple CarPlay®.

 

Od čisto prvih smernih žarometov, prek instrumentne plošče v obliki polmeseca pa vse do digitalnih zaslonov je bila vgradnja novih tehnologij v vse nove modele Citroën v znamenju praktičnosti in enostavnosti.

Top