Ogled vsebine
Zgodovina znamke Citroën od leta 1919

CITROËN: 100 LET DRZNOSTI IN INOVACIJ

ZAPUŠČINA ZNAMKE CITROËN

Že od leta 1919 znamka Citroën dokazuje svojo drznost in neizmerno navezanost na človeka.


Zaradi skoraj stoletne zapuščine in več kot 300 modelov, od katerih so se nekateri zapisali v zgodovino avtomobilizma, je znamka Citroën zapisana v srcu skoraj vsakega Francoza.


Vabimo vas, da se poglobite v sago o njeni zgodovini, ki jo je začel pisati vizionarski genij André Citroën.

IZVOR LOGOTIPA

Med potovanjem po Poljski leta 1990 je André Citroën odkril postopek za izdelavo zobniškega prenosa iz kovine, ki je v tistem času veljal za pravo inovacijo. Pri enem od sistemov so bile uporabljene dvojne puščice. Politehnični inženir in bodoči ustanovitelj znamke Citroën je odkupil licenco tega zobniškega prenosa in jo prilagodil za uporabo v svojih tovarnah v Franciji. Dvojno puščico pa je izbral za logotip svojega prvega podjetja. 

100 LET ZGODOVINE

1919 ANDRÉ CITROËN
Drznost. Kreativnost. Tehnologija. Tri besede, ki ponazarjajo vizijo Andréa Citroëna, pionirja avtomobilske industrije. Velika Citroënova pustolovščina se je začela leta 1919 z lansiranjem modela Citroën Type A.  
1921-1922 REKLAMA NA NEBU NAD PARIZOM
Leta 1921 je Citroën predstavil drugi model iz svojega prodajnega programa: B2. Nato pa je bil na avtomobilskem salonu v Parizu predstavljen Citroën 5HP. Ob otvoritvi salona je letalo na nebo nad francosko prestolnico zapisalo ime znamke Citroën.  
1922-1924 KRIŽARJENJE PO SAHARI IN AFRIKI 
V želji, da bi dokazal, kako zanesljiva so njegova vozila, se je André Citroën leta 1992 odločil lansirati goseničarja B2 10HP za naskok na puščavo Sahara. Na krilih svojega uspeha je dve leti kasneje organiziral Črno križarjenje, med katerim so prevozili celotno afriško celino, od severa do juga. 
1925 CITROËN JE OSVETLIL EIFFLOV STOLP
André Citroën je v letih od 1925 do 1934 uresničil svojo genialno zamisel, ko je na Eifflov stolp izobesil ime svoje znamke, s čimer je pridobila mednarodno prepoznavnost. Motivi so bili vsako leto drugačni, tako da je napis vsakič pritegnil še več pozornosti.  
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 IN C4
Leta 1926 je Citroën predstavil B14, vozilo serijske proizvodnje, ki je veljalo za prestižno vozilo. Požel je velik uspeh. Tri leta kasneje je lansiral C6 1, prvo hitro francosko gospodarsko vozilo. Leta 1930 je na trg vstopil model C4 Commerciale (za trgovsko rabo), opremljen z odstranljivimi sedeži in dvodelnimi prtljažnimi vrati.  
1931 RUMENA ODISEJADA PO AZIJI
Pet let po Črnem križarjenju je Citroën prevozil azijski kontinent od Bejruta do Pekinga. Z rumenim križarjenjem, ki so ga poimenovali «Citroënova ekspedicija po osrednji Aziji», so želeli celemu svetu dokazati vrhunske tehnične lastnosti vozil. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE IN TRACTION AVANT
Še preden je jeseni leta 1932 v Parizu odprl svoja vrata avtomobilski salon, je iz Citroënovih tovarn zapeljal najnovejši model, na voljo z 8, 10 in 15 konjskimi močmi, ki je imel čisto posebno avro. Nadeli so mu ime "Rosalie" in na dirkališču Linas-Montlhéry je podrl vse hitrostne rekorde. Leta 1934 je novo revolucijo sprožil Traction Avant (fra. prednji pogon), ki je svoje ime dobil zaradi pogona na prednji kolesi.  
1935 CITROËN V TEŽAVAH
Lansiranje modela Traction Avant pa žal ni razrešilo resnih finančnih težav, s katerimi se je podjetje takrat soočalo. Proti koncu leta 1934 je Michelin odkupil Citroën, da ne bi prišlo do propada znamke. 3. julija 1935 je André Citroën umrl. Mesto generalnega direktorja znamke z logotipom dvojne puščice je prevzel Pierre Boulanger.  
1936-1939 TRACTION AVANT 15-SIX IN TUB
Leta 1938 se je družini vozil Traction Avant pridružil model 15-Six. Udobno in hitro vozilo so poimenovali "kralj ceste". Naslednje leto je model TUB začel ciljati na poslovne uporabnike, saj je ponujal pomembno novost: bočna drsna vrata za nakladanje tovora.   
1945-1947 OBNOVA CITROËNOVE TOVARNE JAVEL
V času druge svetovne vojne je tovarna Javel zaustavila proizvodnjo zaradi uničujočega bombardiranja. Leta 1945 so tovarno obnovili. Leta 1946 je Citroën na oktobrskem salonu predstavil tri nove modele: 11 B, 11 BL in 15/6. Na tem dogodku so tudi prvič predstavili Type H, naslednika modela TUB. 
1948-1950 PREDSTAVITEV VOZILA 2 CV
Vozilo 2 CV so javnosti prvič predstavili na salonu v Parizu. Model je ponujal povsem nov pristop k individualnem prevozu in do leta 1990 so proizvedli kar 5 milijonov njegovih primerkov. Leta 1950 je na trg vstopila izvedenka mali furgon z 250 kg dovoljene obremenitve, ki je dosegla hitrost 60 km/h in imela porabo 5 l/100 km.  
1955-1958 DS IN CITROËN ID 19 
Leta 1955 je Citroën na avtomobilskem salonu v Parizu predstavil DS. Vozilo, ki ga je oblikoval Flaminio Bertoni, je sprožilo pravo revolucijo na področju aerodinamičnosti in estetskega videza. Leta 1958 je ID 19 zmagal na reliju Monte-Carlo. Po tej zmagi se je Citroën odločil udeležiti avtomobilskih dirk na cesti.  
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE IN MÉHARI
Leta 1960 so Ami 6 na isti dan lansirali po celi Evropi. Leta 1967 je vozilo Dyane prevzelo mehanske dele modela 2 CV, vendar je pridobilo modularnost karavana. Leta 1968 je Méhari spreobrnil uveljavljene stilske zapovedi. Vozilo s karoserijo iz plastike, ki je bilo primerno za vse poti in vse vrste rabe, je postalo prava ikona svojega časa.  
1970-1974 CITROËN SM, GS IN CX
Luksuzni in športni SM, lansiran leta 1970, je še izboljšal inovacije modela DS. Istega leta je bil predstavljen GS, ki je izstopal z najbolj aerodinamično karoserijo na trgu. Leta 1974 je znamka predstavila model CX s hidro pnevmatskim vzmetenjem in futuristično instrumentno ploščo, s katerima je zaznamoval zgodovino avtomobilizma.  
1976-1978 CITROËN LN, LNA IN VISA
Leta 1976 je bil na avtomobilskem salonu v Parizu prvič predstavljen karavan CX, kmalu zatem pa še LN, ki se je uspešno odzval na naftno krizo, saj je bil opremljen z najmanjšim motorjem iz celotnega izbora. Leta 1978 je znamka lansirala modela LNA in Visa kot prvi vozili iz serijske proizvodnje, ki sta bili opremljeni z integralnim elektronskim vžigom.   
1980-1987 2 CV CHARLESTONE, CITROËN BX IN AX
Leta 1980 je bila lansirana omejena serija 2 CV Charleston, ki je s svojo dvobarvno karoserijo požela toliko zanimanja, da so jo začeli proizvajati serijsko. Leta 1982 je Citroën sprožil pravi preobrat z dvoprostorsko limuzino BX z moderno oblikovno zasnovo, ki je imela 5 vrat in 5 sedežnih mest. Štiri leta kasneje je za presenečenje poskrbel AX.  
1989-1994 CITROËN XM, ZX IN JUMPER
Model XM je zaznamoval povratek znamke v visoki razred vozil, saj je bil opremljen z inteligentnim hidraktivnim vzmetenjem, ki je veljalo za svetovno premiero in s katerim si je prislužil naziv Evropski avto leta in še 14 drugih nagrad. Leta 1991 je ZX ponudil drsno pomično zadnjo sedežno klop z nastavljivim naslonjalom. Leta 1994 je Citroën skupaj z znamkama Peugeot in Fiat lansiral model Jumper. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO IN XSARA PICASSO
Citroën je predstavil model Jumpy, svoje kompaktno lahko gospodarsko vozilo. Na osnovi tega lansiranja je v naslednjem letu na trg vstopil Citroën Berlingo, kmalu pa sta mu sledila še Berlingo Multispace in Saxo. Leta 1997 je Citroën ob stoletnici avtomobilskega salona v Parizu razkril model Xsara Picasso, kompaktno in enoprostorsko petvratno limuzino. 
2000-2004 CITROËN C5 IN C3
Na svetovnem avtomobilskem salonu leta 2000 so prvič pozdravili Citroëna C5, preplet elegance in dinamičnosti. Dve leti kasneje so začeli v Franciji tržiti Citroën C3. Njegove krivulje so spominjale na 2 CV in enako je veljalo za njegov sprejem! 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO IN C-CROSSER
Proizvodnja modela C1 je stekla leta 2005. Znamka je predstavila model C6, pravo vitrino tehnološkega znanja. Naslednjega leta se je pojavil C4 Picasso, prvi kompaktni enoprostorec znamke Citroën. Leta 2007 so lansirali prvega SUV-ja z imenom C-Crosser. Leto 2008 je zaznamoval C3 Picasso, ki je izstopal zaradi bivalnega udobja.  
2009 KREATIVNA TEHNOLOGIJA 
Na rojstni dan svojega ustanovitelja je Citroën prvič predstavil novi slogan znamke: Kreativna tehnologija. Znamka je razkrila tudi povsem novi logotip s kromanima in zaobljenima dvojnima puščicama tridimenzionalne oblike. Pod njim je bilo z rdečimi črkami zapisano ime Citroën.  
2010-2012 C-ZÉRO IN LINIJA DS 
Leta 2010 je Citroën začel z ofenzivnim naskokom na električni pogon z novim mestnim malčkom C-Zéro, prvim iz dolge linije tovrstnih modelov! Istega lega so prvič pozdravili linijo DS oziroma njen prvi model DS3. Leta 2011 mu je sledil DS4, štirivratni kupe s povišanim podvozjem. V Šanghaju pa so predpremierno predstavili model DS5.  
2014-2015 C4 CACTUS IN E-MÉHARI
Z modelom C4 Cactus je Citroën leta 2014 ponudil resnično alternativo klasičnim kombi limuzinam, saj je združevala uporabnost in estetiko. Konec naslednjega leta je bil predstavljen E-Méhari, optimistični štirivratni kabriolet na 100-odstotno električni pogon, kot moderna različica vozila Méhari iz leta 1968.  
2017-2019 MODELI SUV ZNAMKE CITROËN
Leta 2017 je Citroën vstopil na trg SUV-jev z modelom C3 Aircross. Temu je sledil C5 Aircross, izjemno udobno vozilo z vzmetenjem s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki in sedeži Advanced Comfort. Leta 2019 je znamka predstavila svoj prvi priključni hibridni model, SUV Citroën C5 Aircross Hybrid.  
100 LET ZNAMKE CITROËN
Ob stoti obletnici znamke Citroën je bilo v kraju Ferté-Vidame organizirano «Srečanje stoletja». Ta lokacija je za znamko legendarnega pomena, saj je na njej nastal model 2 CV, ki so ga lansirali leta 1948. Na tem zgodovinskem dogodku se je zbralo več kot 10.000 zbirateljev, 4200 vozil in več kot 60.000 ljudi. 
2020 AMI
V začetku leta 2020 je Citroën z modelom AMI, ki velja za samosvojo rešitev za mobilnost, pošteno presenetil celoten trg. Električno in izjemno kompaktno vozilo je dostopno vsem, tudi tistim brez vozniškega dovoljenja in je na voljo s cenovno ugodnimi ponudbami, ki se prilagajajo vsakemu posamezniku.  
2022 OLI

Oktobra 2022 je Citroën predstavil novo konceptno vozilo in s tem tudi vizijo nove mobilnosti v prihodnosti.

Citroën Oli [all-ë] je osupljiv konceptualni manifest inteligentnih idej, ki stremijo k spreobrnitvi statusa quo. To je načrt poti za električno, optimistično in funkcionalno mobilnost, ki bo v bližnji prihodnosti izboljšala vsakodnevni življenjski slog vseh nas.

 

 

VIRTUALNI MUZEJ CITROËN ORIGINS

V tem virtualnem muzeju, ki je svoja vrata odprl leta 2016 in je na voljo v 65 državah, si je možno ogledati zbirko 83 legendarnih Citroënov.


Ponuja inovativna virtualna doživetja z vizualno in zvočno spremljavo, ogled modelov znamke in tridimenzionalno predstavitev notranjosti in zunanjosti vozil.

KONSERVATORIJ CITROËN

Citroën je od leta 1919 do danes zgradil neprimerljivo avtomobilsko dediščino. Njegova zapuščina je ohranjena v konservatoriju Conservatoire v kraju Aulnay-sous-bois, to je čisto pravi muzej, v katerem hranijo eno največjih avtomobilskih zbirk na svetu z več kot 400 zgodovinskimi modeli.


Poleg tega pa velja omeniti še industrijske in komercialne arhivske dokumente, s katerimi spremljajo zgodovino te legendarne znamke